Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
Kategoriregler
Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
Lossade tändstiften på motor som stått orörd i ca 10år, då satt hylsan som sitter runt tändstiftet helt fast i själva stiftet, försökte lossa stiftet ur hylsan, då blev det ett väldigt stort hål i hylsan
Men vart kan man få tag i nya? Och vad heter produkten?
Tänkte spontant säga tändstiftsbrunn, men kom på att jag nog ska kolla vad jag babblar om först. Den har ju tydligen stiften i nån metallkåpa på sidan, kan det stämma? Isåfall har jag ingen aning... Sist jag skruvade på en gammal motor med stiften från sidan satt dom skruvade rätt i gjutjärnet...