Den har ju dubbelzon klima som standard, och på förarsidan så är det alltid kallare luft än på passagersidan.
T.ex så måste jag ha 25-26 grader inställt på förarsida innan det börjar blåsa varmt, på passagersidan så räcker det med 22 grader.
Väljer jag att stänga av dubbelzonfunktionen så blåser det alltid kallare på förarsidan än passagersidan.
Men när det väl börjar blåsa varmt på förarsidan så blir det ju alldeles för varmt efter ett tag.
Så, min första tanke va så här,
Jag har problem med en reglermotor i värmepaket. (har dock inte mätt upp dessa reglermotorer)
MEN! Det finns ett till symptom som jag inte vet hur jag ska tolka, om jag kör i 110km/h i 20min, sen kommer fram till en rondell. (Brukar numera stänga av dubbelzon och ställa in på 24grader, Då tar det som längst tid innan jag behöver på å justera tempen.) Det som då händer när jag närmare mig den här rondellen är att jag då såklart bromsar och saktar ner, då helt plötsligt kommer det värme på förarsidan

Kylarvätskenivån är ok, och jag har gjort allt i min makt för att lufta ordentligt, dock har jag ingen vakuumpåfyllare till kylarsystemet.
Så detta gör tat jag inte alls känner mig säker på någon reglermotor strular
Någon som har ideér? Eller varit med om något liknande?