Hej
Kan någon förklara denna AC kompressorpryls funktion och om det går att laga?
se bild
Auris 2009 1.33
Tack
AC kompressor trasig
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Bilmodell: Auris
- Årsmodell: 2009
- PostOrt: Norrköping
- Land (Country): Sverige
AC kompressor trasig
- Bilagor
-
- IMG_0625.JPG (112.37 KiB) Visad 4665 gånger
-
- Moderator
- PostOrt: Ljungbyhed
- Land (Country): Sverige
Re: AC kompressor trasig
Jag är inte helt säker på vad jag tittar på.. Hur stor är den? Är det typ halva magnetkopplingen som har tagit med sig axeln ut ur kompressorn? Är bakänden på axeln av, eller hur ser det ut?
Är det det så är den med hundraprocentig säkerhet skrot iallafall, men jag kanske helt har missuppfattat vad jag tittar på..
Är det det så är den med hundraprocentig säkerhet skrot iallafall, men jag kanske helt har missuppfattat vad jag tittar på..
-
- Bilmodell: JZS161 Aristo, SW20 MR2
- PostOrt: -
Re: AC kompressor trasig
Du har rätt. Magnetkopplingen med axeln.cheetah1 skrev: ↑fre 17 apr 2020, 19:27:34 Jag är inte helt säker på vad jag tittar på.. Hur stor är den? Är det typ halva magnetkopplingen som har tagit med sig axeln ut ur kompressorn? Är bakänden på axeln av, eller hur ser det ut?
Hade själv letat upp en Beg. Komplett AC-kompressor om jag var TS.