Nu är det väl 15+ år sedan jag gjorde detta. Och det var på en Avensis 1 -01a T22, dock samma motor. Då den motorn kom hösten 2000, på den ansikstlyfta varianten jag pratar om. Plastkåpan till vänster, på fotot (eller på bilens högra sida, om du så vill) lär du behöva ta bort, med det är ju bara en spårmejsel i plastklippsen. Vilket du garanterat redan vet!
Vad jag minns, är det bra att vara två stycken, för det sista momentet. En som bara håller upp/ned spännhjulet, med en nyckel vad jag minns. Och den mest _meck kunnige_ sköter resten. Resten innebar väl i princip, att lägga remmen rätt. Men i det sista momentet, behöver någon annan bända upp/ner spännhjulet, för att få på remmen där! Behövdes lite kraft för att bända upp/ner det fjädrade spännhjulet, om jag inte minns helt fel?! Och denna mindre meckkunnige var jag

Minns inte om det var upp eller ner, dock! Men det är väl det minsta problemet
Inte mycket till hjälp, men det är tyvärr det jag minns. Det här var förvisso samma motor, men i ett annat motorrum! Jag vet att det var ett helvete att byta strålkastarlampor på T25, då jag haft två stycken. Det var det aldrig på T22erna, som jag också haft två av. Så möjligen kan det vara trängre, att komma åt även multiremmen, på T25? Behövde aldrig byta den, på någon av mina. Varav en, var med samma motor som din även där!