S: Toyota MR2 Turbo GT, Gen3 (ny renoverad, trimmad)

Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser

Moderator: cheetah1

Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
mikael_st
PostOrt: Mölndal
Land (Country): Sverige
Kontakt:

S: Toyota MR2 Turbo GT, Gen3 (ny renoverad, trimmad)

Inlägg av mikael_st »

Ja då är man igång igen. (Bilhora som man är)

FUNDERAR på att sälja min MR2:a. Vill testa annan bil och vill nog ha något mer åt det praktiska hållet. Bilen är nyligen avställd och står i garage men är självklart ny besiktad i september-09.

Info om bilen.

Bilen har gått 1000mil sen renoveringen, på de 1000milen så har olja/filter bytts 3ggr.

1995 Toyota MR2 Turbo Gen3 "JDM bil" 9900mil.
Bilen är högerstyrd som alla andra original generation 3: or.

Bilen är "gat mappad" på etanol och laddar 1,45bar & peakar 1,62. Bilen är tyvärr inte bänkad så jag vet inte vad för effekt det är i den. 360hk bör inte alls vara omöjligt ?? Den går iallafall riktigt bra.

* Targa tak.
* Nytt Defa larm.
* Helt nylackad i Maj 2009. Annan röd kulör än toyotas.
* Tonade rutor och tak.
* Yokohama Advan Racing fälgar (extremt lätta racing fälgar), med nytt Falken gummi.
* Tein superstreet coilovers, med 4st motorer och controller för att kunna ställa hårdhet ifrån bilen.
* Cusco fjäderbensstag fram och bak.
* Sparco mocca ratt.
* DEFI BF AMBER RED 60mm mätare inkl controller med peak, varning och 3min inspelnings möjligheter. Laddtryck, Oljetryck, Avgastemp samt Oljetemp.
* Apexi turbo timer.
* Blitz SBC-i Color, laddtryckstyrning med MÄNGDER av funktioner.

Vad är gjort på bilen ??

* Smidda kolvar, CP Pistons med nya ringar, ARP bultar i motorn.
Nya pckningar, original toyota gen3, stålpackningar.
* Ny kamremsats, original toyota.
* Ny vattenpump.
* Nya tändkablar och fördelare, rotor Toyota original.
* Fidanza lättat svänghjul.
* SPEC organisk koppling.
* T04e turbo.
* Extern, öppen wastegate.
* SARD 850cc spridare.
* Wallbro 255l pump.
* Större Intercooler.
* GreenCotton filter.
* 3" Blitz Nur Spec rostfritt avgassystem
* 100cells race katt.
* Apexi Power FC sprut.

För den som tycker att det är för lite effekt så kan man alltid hänga dit annan turbo, eller ännu enklare köpa roligare kammar.

* Det negativa med bilen är väl att batteriet hade behövts bytas ut.
* När man kör vid just 3200rpm så har jag ett skrammel ljud. känns som det kommer ifrån växelvajern. Det har varit så ett tag och har inte lagt ner speciellt med tid alls för att åtgärda det.
* Tein controllern fungerar inte, kan vara så att det är kabelbrott (har inte mätt upp kabeln) eller så är controllen trasig då finns den att köpa för 1500, om man vill använda den.

För ni som kan så vet ni att det är mycket pengar lagt på bilen i delar och inte minst utrustning. Kolla upp vad mätarna kostar eller Blitz boostcontrollern tex.

Nu har jag skrivit min mest utförliga annons någonsin :)
Pris idé bud? Kan också tex plocka bort Defi mätarna så har man redan kommit ner bra i pris. Eventuellt kan bil tas i inbyte. Lättast är väl att sälja den innan snö och slask kommer eller vänta tills våren då den ställs på igen.

Mikael Wilhelmsson
mikael.wilhelmsson@live.se
073-772 77 77

Bild

Bild

Bild

Bild

Har fler bilder.

Vill gärna inte ha massa skit snack och offtopic i tråden, så lägg gärna mail till mig om det är något.
Senast redigerad av mikael_st den sön 03 jan 2010, 22:19:00, redigerad totalt 4 gång.
Apexi Power FC @ CYRIX mappad : CP kolvar : T04E Turbo : Tein Coilovers : Cusco fjäderbensstag : Yokohama fälgar
mikael_st
Kontakt:

Re: S: Toyota MR2 Turbo GT, Gen3 (ny renoverad, trimmad)

Inlägg av mikael_st »

Bilen kommer finnas kvar tills jag tar bort annonsen.
Än så länge är det bara bildsamlare som hört av sig. Fast det är nog inte många som köper bil för att ställa av den :lol:
Apexi Power FC @ CYRIX mappad : CP kolvar : T04E Turbo : Tein Coilovers : Cusco fjäderbensstag : Yokohama fälgar
mikael_st
Kontakt:

Inlägg av mikael_st »

Om det är någon som skulle vilja köpa den innan snön och salt kommer ut på vägarna så fixar jag e super super pris !
Annars verkar det bli att eventuellt sälja till våren.
mikael_st
Kontakt:

Inlägg av mikael_st »

:lol: Inga seriösa svar än, bara konstiga byten fortfarande.

Ändrar priset till BUD :?

bilder: www.garaget.org/mikael_st
jens75
Bilmodell: Corolla -87 & Anvensis -01
Årsmodell: 1987

Inlägg av jens75 »

Tror nog att du får fler spekulanter ifall du lägger till ett ugnefärligt riktpris ;)
mikael_st
Kontakt:

Inlägg av mikael_st »

På blocket ligger den för 109 000. Men som sagt jag får ingen som bjuder pengar utan bara byten. Så därför ändrade jag till bud ifall någon känner sig vilja lägga ett utan att byta mot bilar värda 200 000 > :D
mikael_st
Kontakt:

Inlägg av mikael_st »

Sista försöket på vintern. Tar bort annonsen sen och försöker till våren: http://www.blocket.se/goteborg/MR2_Turb ... ?ca=15&w=1

Man blir ju nästan galen, med tanken på vad pengar det är lagt.
Riktiga coilovers !! TEIN och inte något utav dom "billigare" som alla styling butiker säljer nu för tiden.
Inga Autogauge mätare utan bästa som finns DEFI.. suck.

kom igen nuuu :P
Senast redigerad av mikael_st den sön 27 dec 2009, 23:19:34, redigerad totalt 1 gånger.
KACE80
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Inlägg av KACE80 »

Även om den är högerstyrd så SNÄLLA sälj den f-n inte!!
Du kommer nog ångra dig starkt :cry: ...
Det senaste priset du hade på den var minst sagt helt ok men va f-n detta pris är för bra ( även på högerstyrt )...
Kolla bara den proffs lackeringen, vad gick den på???.
Nej tänk efter vad du bör göra och vilken bil kan igentligen matcha sig med en vass mr2:a med allt vad
man får i den ( äkta sportbil med sina 2 säten å targa och för att inte tala om mittmonterad motor )....
Hur länge har du haft bilen?
Ante.
mikael_st
Kontakt:

Inlägg av mikael_st »

Ja jag vet.. Känns dumt. Har haft den i 2 år snart. Men jag är tyvärr än bilhora, byter bil ofta, och speciellt alltid när dom är helt färdiga :roll:

Vill ha en större bil nu som man kan ha året runt.

Tyvärr, och ja MR2 an är fantastiskt rolig bil. Om den inte blir såld nu så ska den bänkas i våren.
mikael_st
Kontakt:

Inlägg av mikael_st »

Nu bjuder jag även på transporten av bilen hem till dig (biltransport)
Låst