Ryckig då jag släpper upp kopplingen på ettan.

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Johnmarklund
Bilmodell: Rav4 gen2
Årsmodell: 2002
PostOrt: 93236

Ryckig då jag släpper upp kopplingen på ettan.

Inlägg av Johnmarklund »

Tjenare har en rav4 gen2 2002. 24k mil, koppling svänghjul & urtrampningslager bytt för ganska precis 2 år sen. Så har den börjat ”skaka” då jag släpper upp kopplingen på ettan ibland. Då kopplingen är så ”nybytt” så har jag svårt att tro det är den, bilen har gått som pendlarbil sen bytet. Någon som har något annat svar än kopplingen? Kan tillägga att bilen går perfekt på tomgången, hör inte ens att bilen är igång, men säg att jag växlar mellan 2an och 3an så hinner varvtalsräknaren falla ned till botten ”och studsa upp” till normalt läge igen. Ser bara lite konstigt ut vet ej om det är relaterat till detta. Mvh