Det är en nästan rostfri -73a som är objektet. Så pass bra att vi inte lagar nåt, utan bara tuffar till den lite. Tur att inte orginalarna börjat med rollor än, minns fortfarande vilket liv det var för 25-30 år sen när jag hade en Ford Anglia -50.

Hittills har jag funderat och ändrat mej en miljon gånger om motorvalet. Än är det inte klart. Återkommer där.
Framvagnen har skivbromsar och fjäderben från en KE70 -85. Ett "nästan" klockrent byte.
Gasdämparna är från Biltema och skulle egentligen sitta i en Audi 80.
I somras blev den vit och sen stannade det av...
Nu har grabben börjat montera skärmbreddarna vi köpte av Hörnlund och bakaxeln, från en KE70 -82, ska rakas från onödiga fästen och sen ska nya bladfjäderfästen dit. Ritade dom i 3D i höstas i SketchUp och dom blev helt ok. Fantastiskt att ett så bra program kan vara gratis!

Bilen blir nog svart nertill och över skärmbreddarna. Och huven.
Nu söker vi först snygga fälgar som kan ha hottat upp en åttitals Celica eller nåt sånt (114,3 x 4 14 tum om nån råkar ha). Sen ska motorhuven öppnas...
Testar lite eldrivna övertrycksenheter. Vore skoj om det funkade att få lite elektriskt ställbart tryck. Mycket enklare installation och mindre värme. Plus att den återgår till standardbil när effekten inte behövs. Återkommer med resultat senare.
Motorbyte blir nödvändigt, men vi tänkte spränga den gamla först. Om inte nån vill ha den och byta mot en motor med låda som har 120-180 pållar? Vilket är det absolut mesta som vi får den reggad med, i ovan nämnt skick.