Koppling till mr2 turbo, sinter eller vanlig?
-
- Inlägg: 278
- Blev medlem: tor 05 mar 2009, 09:45:00
- Bilmodell: Mr2 turbo och Celica GT4 st205
- Årsmodell: 95
- PostOrt: Malmö
Koppling till mr2 turbo, sinter eller vanlig?
Letar koppling till min mr2 turbo. Måste stå pall för gen3 bpu. Känns som om sinter är lite overkill? Hur har organiska lameller funkat för er andra? Vad för tryckplatta?
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Albert Einstein
Albert Einstein
-
- Inlägg: 68
- Blev medlem: fre 13 mar 2009, 09:24:01
- Bilmodell: mr2
- Årsmodell: 91
- Ort: Falkenberg
Re: Koppling till mr2 turbo, sinter eller vanlig?
köp en som klarar lite mer hk bara. har du bpu och ska stanna där funkar typ alla eftermarknads kopplingar som e lite starkare än original.
http://www.citius.se
Sveriges snabbaste mr2a runt banan?
Sveriges snabbaste mr2a runt banan?
- Emman
- Inlägg: 180
- Blev medlem: fre 16 jan 2009, 19:55:57
- Bilmodell: Aygo
- Årsmodell: 8
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
- Ort: söder, sthlm
Re: Koppling till mr2 turbo, sinter eller vanlig?
original ska iaf vara bra klen
Före detta TCS räv
...numera billös med SL kort..
...numera billös med SL kort..
- Larco
- Inlägg: 1044
- Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:49:45
- Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
- Årsmodell: 1988
- PostOrt: Upplands Väsby
- Land (Country): Sverige
- Ort: Upplands Väsby
Re: Koppling till mr2 turbo, sinter eller vanlig?
Tror att sinterlamell slits lite snabbare än en hel lamell också pga den mycket mindre anläggningsytan. Jag hade en 4-pucks i min gamla st165a, den tog helslut på 2500 mil
Visst var man väl lite elak mot den emellanåt men inget överdrivet. Kanske är så med de flesta eftermarknadskopplingar, det vet jag inte
Sen är en puck-lamell ingen direkt fröjd att åka med till vardags om du nu gör det. Köer är bara att glömma... Av, på, av, på.... Hugger som fan om man inte håller varv på motorn.
Köp dig till ett kopplingskit ex. RPS Max (stadig tryckplatta) med vanlig rund lamell eller liknande så tror jag du blir nöjd. Själv kommer jag köra tvåskivigt i sommar

Visst var man väl lite elak mot den emellanåt men inget överdrivet. Kanske är så med de flesta eftermarknadskopplingar, det vet jag inte

Sen är en puck-lamell ingen direkt fröjd att åka med till vardags om du nu gör det. Köer är bara att glömma... Av, på, av, på.... Hugger som fan om man inte håller varv på motorn.
Köp dig till ett kopplingskit ex. RPS Max (stadig tryckplatta) med vanlig rund lamell eller liknande så tror jag du blir nöjd. Själv kommer jag köra tvåskivigt i sommar

Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
-
- Inlägg: 278
- Blev medlem: tor 05 mar 2009, 09:45:00
- Bilmodell: Mr2 turbo och Celica GT4 st205
- Årsmodell: 95
- PostOrt: Malmö
Re: Koppling till mr2 turbo, sinter eller vanlig?
Jag har en RPS streetmax delsinter 6puck på gt4an, men tror de blir en eftermarknads, uppgraderad med original lameller och hårdare tryckplatta.. Bilen kommer kanske ha runt 300hk och brukas som sommarbil med lite lek. Blir jobbigt med sinter då..
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Albert Einstein
Albert Einstein