Sida 1 av 2
Kopplings schema till apexi boost kontroller?
Postat: tor 26 mar 2009, 12:45:28
av Hansen
Håller på att koppla in alla vacumslangar, å eftersom jag har tagit bort tvis, egr å den stor onödiga burken som sitter vid påfyllningen till kylarvätskan

. Så blir det ju massa slangar som inte kommer att användas, så nu undrar jag hur jag ska koppla in apexi boost kontroller. Har en liten hum hur det ska va men skulle gärna ha en beskrivning på ikke japanska
kan även behöva hjälp med hur jag på bästa sätt kopplar in:
* wastgate
* btr
* dump
* boost kontroller
* laddtrycks mätare
om nån kunde göra ett litet schema typ i paint eller nå
ps den grova slangen som sitter under spjällhuset kan man ta bort den? eller går den till vacum den med?
kan rita på bilden om ni vill

Re: Kopplins schema till apexi boost kontroller?
Postat: tor 26 mar 2009, 21:16:29
av Glenn
apexi USA hade ju överstta manualer till det mesta upptäckte jag när jag behövde till min RSM..
Re: Kopplins schema till apexi boost kontroller?
Postat: tor 26 mar 2009, 21:29:31
av Hansen
Glenn skrev:apexi USA hade ju överstta manualer till det mesta upptäckte jag när jag behövde till min RSM..
jaha va bra, ska kolla om jag hittar nå där
tack

Re: Kopplins schema till apexi boost kontroller?
Postat: tor 26 mar 2009, 21:32:21
av Simon
Wastegate, du kör extern har ja för mig ja sett tidigare..
övertryck på undersidan av wg - Ventilen öppnar lättare, Lägre ladd
överttyck på ovansidan av wg - Håller emot ventilen, högre ladd
Du "pyser" signalen till ovan eller undersidan för att justera laddet. Har du koll på hur
hård fjäder det sitter i nu ?
btr och dump skall ha vaccum på tomgång ( övertryck på ladd )
Vad har du för boostcontroller?
laddtryckmätare skall även den ha vacum, ta ett eller flera T-kors och sätt på lämplig vacum och grena ut till dump, wg, laddtrycksmätare.
Till Btr rekommenderas en egen vaccum.
Re: Kopplins schema till apexi boost kontroller?
Postat: fre 27 mar 2009, 00:30:51
av mIkAeL
Tjennare!
Kör du med extern wastgate som det ser ut som du gör ska den kopplas in på COM på solenoiden och vacum till NC. NO ska inte användas för den har man om man har intern wastgate. Sen kopplas power fc sloenoiden in på orginalhärvan på sladden där orginalladd stryningen sitter. dock vet jag inte vilken sladd till vilken. men det kanske inte spelar någon roll.. kan kika på min om du ringer och på minner mig

Re: Kopplins schema till apexi boost kontroller?
Postat: fre 27 mar 2009, 07:10:56
av Hansen
mIkAeL skrev:Tjennare!
Kör du med extern wastgate som det ser ut som du gör ska den kopplas in på COM på solenoiden och vacum till NC. NO ska inte användas för den har man om man har intern wastgate. Sen kopplas power fc sloenoiden in på orginalhärvan på sladden där orginalladd stryningen sitter. dock vet jag inte vilken sladd till vilken. men det kanske inte spelar någon roll.. kan kika på min om du ringer och på minner mig

Tjenare! jag tar å ringer dig sen när jag kommer hem från trållhättan, ska åka ner å hjälpa bror med huset.

Re: Kopplings schema till apexi boost kontroller?
Postat: fre 27 mar 2009, 09:08:08
av Glenn
http://www.apexi-usa.com/support_installation.asp
http://www.apexi-usa.com/support_wiring.asp
..om du inte hade hittat dom redan
Jag fick med en japansk manual till min RSM, lite svår att förstå sej på

Re: Kopplings schema till apexi boost kontroller?
Postat: fre 27 mar 2009, 11:57:59
av Hansen
Re: Kopplings schema till apexi boost kontroller?
Postat: fre 27 mar 2009, 19:47:18
av Simon
Vänder du på kablarna till solonoiden så kommer den "klicka" hela tiden ....
Re: Kopplins schema till apexi boost kontroller?
Postat: lör 28 mar 2009, 14:48:36
av Hansen
Simon skrev:Wastegate, du kör extern har ja för mig ja sett tidigare..
övertryck på undersidan av wg - Ventilen öppnar lättare, Lägre ladd
överttyck på ovansidan av wg - Håller emot ventilen, högre ladd
Du "pyser" signalen till ovan eller undersidan för att justera laddet. Har du koll på hur
hård fjäder det sitter i nu ?
btr och dump skall ha vaccum på tomgång ( övertryck på ladd )
Vad har du för boostcontroller?
laddtryckmätare skall även den ha vacum, ta ett eller flera T-kors och sätt på lämplig vacum och grena ut till dump, wg, laddtrycksmätare.
Till Btr rekommenderas en egen vaccum.
ok vet inte alls vilken fjäder jag har men fick med två extra, så man får väll testa sig fram

.
visst måste jag sätta en nippel nånstans mellan turbon å spjällhuset, så att en slang ska ha vakum innan spjällhuset?