K: (JOBB) Celica ST202 Startspärrsbortkoppling!
Kategoriregler
Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
K: (JOBB) Celica ST202 Startspärrsbortkoppling!
Hej!
Finns det någon här som behärskar startspärrar? Jag har tappat dosan och behöver använda bilen.
Troligtvis original startspärr. Händer ingenting med motorn utan dosan.
Toyota Celica GT ST202 -94 tyskimport.
(Jag vet att chanserna är små men chansar ändå!)
Finns det någon här som behärskar startspärrar? Jag har tappat dosan och behöver använda bilen.
Troligtvis original startspärr. Händer ingenting med motorn utan dosan.
Toyota Celica GT ST202 -94 tyskimport.
(Jag vet att chanserna är små men chansar ändå!)
Tidigare (Toyota-) bilar: Supra MK3 3.0L Turbo - 89, Celica ST202 -94, Celica ST192 -90 (förstabil).
- Joey
- Bilmodell: Supra Mk3
- Årsmodell: 1989
- PostOrt: Norrköping
- Land (Country): Sweden
Re: K: (JOBB) Celica ST202 Startspärrsbortkoppling!
om det är inbyggt i originalsystemet kan det nog vara lite knepigt, är det monterat efteråt kan man ju luska fram vilka signaler som går genom startspärren och koppla runt den om du har nått bra elschema
Jag fick koppla runt larmet som satt i Mr2an för det funkade lite när det själv ville innan vilket va lagom kul
om det är original startspärr skulle nog jag höra med Toyota först och främst om de kan fixa fram en ny dosa och vad det skulle kosta
annars kan du ju åka till nån firma som installerar billarm och höra efter
Jag fick koppla runt larmet som satt i Mr2an för det funkade lite när det själv ville innan vilket va lagom kul

om det är original startspärr skulle nog jag höra med Toyota först och främst om de kan fixa fram en ny dosa och vad det skulle kosta
annars kan du ju åka till nån firma som installerar billarm och höra efter
Supra Mk3 -89 Såld
410whp @ 0,9 bar
Mr2 gen2 turbo -90
410whp @ 0,9 bar
Mr2 gen2 turbo -90
Det är inte inbyggt original enligt mannen på Toyota.
Han menade att allt var kopplat i rattstammen. Alltså tändningen.
Toyota tar ungefär 1000:- för detta.
Någon som kan lägga sig under?
Han menade att allt var kopplat i rattstammen. Alltså tändningen.
Toyota tar ungefär 1000:- för detta.
Någon som kan lägga sig under?
Tidigare (Toyota-) bilar: Supra MK3 3.0L Turbo - 89, Celica ST202 -94, Celica ST192 -90 (förstabil).
- Dale
- Siteadmin
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Älvdalen
- Land (Country): Sverige
- Kontakt:
Oftast är det väll ett par kablar som går genom boxen för att förhindra brott. De e väll typ styrsignal till startmotorn och soppapumpen. De e väll "bara" å bygla dessa så 

Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Enligt Toyotagubben var det bara tändningen som påverkades.Dale skrev:Oftast är det väll ett par kablar som går genom boxen för att förhindra brott. De e väll typ styrsignal till startmotorn och soppapumpen. De e väll "bara" å bygla dessa så
- Dale
- Siteadmin
- Kontakt:
Låter ju som antingen ett väldans gammalt larm eller nått. Det betyder ju att soppapumpen och startmotorn kommer att gå och sura ner motorn när man vrider om nyckeln. Efter ha kollat lite i mina gamla installationspärmar så fanns det 1, 2 och 3-kretsar som man kunde bryta beroende på vilken variant man skulle installera. Tändningen skulle bara brytas på 3-krets systemet just av denna anledning. Sura ner motorn å i fylla katten med soppa svårt å tro de skall vara så men jag kan ju ha fel.Skynerd skrev:Enligt Toyotagubben var det bara tändningen som påverkades.Dale skrev:Oftast är det väll ett par kablar som går genom boxen för att förhindra brott. De e väll typ styrsignal till startmotorn och soppapumpen. De e väll "bara" å bygla dessa så
Daniel Nämnd 070-6298598
Att det är gammalt råder inga tvivel på. Med tändningen menar jag tändlåset.Dale skrev:Låter ju som antingen ett väldans gammalt larm eller nått. Det betyder ju att soppapumpen och startmotorn kommer att gå och sura ner motorn när man vrider om nyckeln. Efter ha kollat lite i mina gamla installationspärmar så fanns det 1, 2 och 3-kretsar som man kunde bryta beroende på vilken variant man skulle installera. Tändningen skulle bara brytas på 3-krets systemet just av denna anledning. Sura ner motorn å i fylla katten med soppa svårt å tro de skall vara så men jag kan ju ha fel.Skynerd skrev:Enligt Toyotagubben var det bara tändningen som påverkades.Dale skrev:Oftast är det väll ett par kablar som går genom boxen för att förhindra brott. De e väll typ styrsignal till startmotorn och soppapumpen. De e väll "bara" å bygla dessa så
- Dale
- Siteadmin
- Kontakt:
Kan ju vara tråden som går bort till startmotorn men iaf så byglar man tillbaks den så lär ju det funka som de ska utan larm.Skynerd skrev:Att det är gammalt råder inga tvivel på. Med tändningen menar jag tändlåset.Dale skrev:Låter ju som antingen ett väldans gammalt larm eller nått. Det betyder ju att soppapumpen och startmotorn kommer att gå och sura ner motorn när man vrider om nyckeln. Efter ha kollat lite i mina gamla installationspärmar så fanns det 1, 2 och 3-kretsar som man kunde bryta beroende på vilken variant man skulle installera. Tändningen skulle bara brytas på 3-krets systemet just av denna anledning. Sura ner motorn å i fylla katten med soppa svårt å tro de skall vara så men jag kan ju ha fel.Skynerd skrev:Enligt Toyotagubben var det bara tändningen som påverkades.
Daniel Nämnd 070-6298598
- Swecap
- Pay User
- Bilmodell: Avensis
- Årsmodell: 2000
- PostOrt: Bollnäs
- Land (Country): Sweden
Men åk och hjälp honom, lite långt för mig. 
eller henne, vad vet jag

eller henne, vad vet jag

Corona RT40 -66
må - fre = HonomSwecap skrev:Men åk och hjälp honom, lite långt för mig.
eller henne, vad vet jag
lö = Henne
sö = Honom