Är nyfiken på vilken typ av boostcontroller ni valt till st205 och hur ni har kopplat in den på bilen.
Montering i bilen var? gärna en skiss på hur ni kopplat och var.
Mvh
Boost controller
- Dale
- Siteadmin
- Inlägg: 3710
- Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Älvdalen
- Land (Country): Sverige
- Ort: Älvdalen
- Kontakt:
Re: Boost controller
HKS EVC VI med Easy Writer Software (http://www.hksusa.com/products/more.asp?id=3208) och manöverpanelen sitter över prylfacket framför växelspaket brevid cigguttaget.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Re: Boost controller
tackar. men är det ingen mer som kan delge hur dom kopplat och vad dom har använt för grejer
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4842
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Boost controller
Både HKS och apexi (och Greddy ?) har väl direkta kopplingsanvisningar för deras boostcontrollers för ST205 vill jag minnas.
Själv håller jag ögonen öppna på ebay, men efterssom man inte bör höja trycket utan att byta DP har jag inte lagt så mycket energi på det.
Själv håller jag ögonen öppna på ebay, men efterssom man inte bör höja trycket utan att byta DP har jag inte lagt så mycket energi på det.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
- amby
- Pay User
- Inlägg: 832
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
- Bilmodell: Celica GT4
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Jönköping
- Land (Country): Sverige
- Ort: Jönköping
Re: Boost controller
Jag kör Greddy PRofec B
Kopplar in den mellan turbon, wastagaten och sen lite ström.
Sen går det en vakumslang från bränsletrycks regulatorn till sjävla styrningen också.
Man får med bra installations instruktioner och allt man behövde för att installera den.
Det tråkiga med greddys boost controller är att du inte kan skriva in ett visst laddtryck utan du får själv ratta dig fram till
du är nöjd och sen spara dom värdena.
Hks är lite dyrare men den kan man skriva in laddtrycket i och så har man det om jag inte mins fel.
Kopplar in den mellan turbon, wastagaten och sen lite ström.
Sen går det en vakumslang från bränsletrycks regulatorn till sjävla styrningen också.
Man får med bra installations instruktioner och allt man behövde för att installera den.
Det tråkiga med greddys boost controller är att du inte kan skriva in ett visst laddtryck utan du får själv ratta dig fram till
du är nöjd och sen spara dom värdena.
Hks är lite dyrare men den kan man skriva in laddtrycket i och så har man det om jag inte mins fel.
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4842
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Boost controller
Profec B spec2 har väl däremot en display där du kan ställa trycket direkt om jag förstått det rätt, till skillnad från den äldre modellen.
Känns väl som att jag inte skulle lita på nåt annat än just HKS,Apexi och Greddy typ.
Känns väl som att jag inte skulle lita på nåt annat än just HKS,Apexi och Greddy typ.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
- amby
- Pay User
- Inlägg: 832
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
- Bilmodell: Celica GT4
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Jönköping
- Land (Country): Sverige
- Ort: Jönköping
Re: Boost controller
det är spec 2 jag har och det går inte ställa trycket direkt.
Re: Boost controller
härligt men lite feeds på detta. tar gärna emot en skiss på hur ni har kopplat in era boostcontrollers också.
Var ni har anslutit kablar och vacum mm
Var ni har anslutit kablar och vacum mm