Läste i Bilsport (nr 8 2009 sidan 15) att Motor Nord fått in Link motorstyrningar som passar ST205. Någon som hört nått mer?
http://www.motornord.se/system/webshop. ... &HSID=3054
http://www.linkecu.com/products/engine- ... term=st205
...nyfiken...
Link motorstyrning
- Dale
- Siteadmin
- Inlägg: 3710
- Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Älvdalen
- Land (Country): Sverige
- Ort: Älvdalen
- Kontakt:
Link motorstyrning
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
- Cyrix
- Inlägg: 622
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Göteborg
- Land (Country): Sverige
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: Link motorstyrning
Om det är samma version av Link som Mr Nize hade innan, så vet jag inte om jag tycker den var nåt vidare.
Använder en inbyggd mapsensor som bara går till 1,5bars övertryck.
Har ingen insugstemp!!!!! Dvs soppamängnden kommer variera beronde på hur varmt det är ute.
Har för mig att det var väldigt få celler i mappen
Ingen knack kontroll eller ens visning av knackvärde
Vet att Mr Nize hade problem med tomgången, tror han fick göra nån fullösning för att få den att gå, genom att leda luft förbi spjället.
Jag är dock inte helt hundra på ovan, men tror det stämmer.
Men om det är riktigt billigt, så kan det ju vara prisvärt iaf.
Använder en inbyggd mapsensor som bara går till 1,5bars övertryck.
Har ingen insugstemp!!!!! Dvs soppamängnden kommer variera beronde på hur varmt det är ute.
Har för mig att det var väldigt få celler i mappen
Ingen knack kontroll eller ens visning av knackvärde
Vet att Mr Nize hade problem med tomgången, tror han fick göra nån fullösning för att få den att gå, genom att leda luft förbi spjället.
Jag är dock inte helt hundra på ovan, men tror det stämmer.
Men om det är riktigt billigt, så kan det ju vara prisvärt iaf.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
-
- Inlägg: 35
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:44:10
- Bilmodell: Ingen
- Årsmodell: 0
- PostOrt: Fagervik
- Land (Country): Sverige
- Ort: Sundsvall-Area :)
Re: Link motorstyrning
Cyrix, gäller tidigare generation, LEM G3 som jag förstår det.
Såvitt jag kan bedöma finns det ingång för insugstemp och på link's hemsida föreslår dom att man köper sådan givare samtidigt som man köper ecu:n. Så jag antar att det skall gå att få in.
1.5 bar i standardutförande ja, men kan beställas med upp till 4 bar (för 10% prispåslag).
Om det inte gäller yttermera tidigare generation för då vet jag nada.
G4 är relativt ny som jag tolkar det.
Dale länkar dock till den gamla på linkecu.com och det är inte den de på motornord säljer antar jag. G4 Plug-in-ECU
Knock-sensorerna är väl det enda i G4:an som är ett litet frågetecken, verkar som man "måste" tillverka 0-5v signal av det som knock-sensorerna genererar, men link verkar ha något som kallas Knockblock för att ta in 2 st knocksensorer för vidare förmedling till exempelvis G4 Plug-in-ECU.
Jag vet inget med säkerhet, men så tolkar jag den informationen jag läst.
Såvitt jag kan bedöma finns det ingång för insugstemp och på link's hemsida föreslår dom att man köper sådan givare samtidigt som man köper ecu:n. Så jag antar att det skall gå att få in.
1.5 bar i standardutförande ja, men kan beställas med upp till 4 bar (för 10% prispåslag).
Om det inte gäller yttermera tidigare generation för då vet jag nada.
G4 är relativt ny som jag tolkar det.
Dale länkar dock till den gamla på linkecu.com och det är inte den de på motornord säljer antar jag. G4 Plug-in-ECU
Knock-sensorerna är väl det enda i G4:an som är ett litet frågetecken, verkar som man "måste" tillverka 0-5v signal av det som knock-sensorerna genererar, men link verkar ha något som kallas Knockblock för att ta in 2 st knocksensorer för vidare förmedling till exempelvis G4 Plug-in-ECU.
Jag vet inget med säkerhet, men så tolkar jag den informationen jag läst.
- Dale
- Siteadmin
- Inlägg: 3710
- Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Älvdalen
- Land (Country): Sverige
- Ort: Älvdalen
- Kontakt:
Re: Link motorstyrning
Ja länkarna blev lite tokiga ser jag nu. Blev lite förvirrad av Bilsport när man kunde läsa ST205 i den. Händer ju inte i varje nummer direkt. 
PS. Kul repotage några sidor längre bak i tidningen med om en ST182a.

PS. Kul repotage några sidor längre bak i tidningen med om en ST182a.

Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
- Hornlund
- Inlägg: 749
- Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
- Bilmodell: MR2 & IS200
- Årsmodell: 8500
- PostOrt: Örnsköldsvik
- Land (Country): Sweden
- Ort: Örnsköldsvik
Re: Link motorstyrning
Jag pratade med motornord, på sundsvalls motormässa för någon helg sedan.
Och de tyckte att de var Link som gällde, tydligen ett klart bättre alternativ än civinco!
Vi gick aldrig in på detaljer, mer än att jag fick upp ögonen för Link, som ett vettigt alternativ den dag nytt sprut står för dagordningen.
De tyckte även att de hade plug-and-play för min bil, tills dess de insåg att jag hade en AW11.
Hur som helst trevligt när de dyker upp prisvärda, men samtidigt vettiga lösningar.
Och de tyckte att de var Link som gällde, tydligen ett klart bättre alternativ än civinco!
Vi gick aldrig in på detaljer, mer än att jag fick upp ögonen för Link, som ett vettigt alternativ den dag nytt sprut står för dagordningen.
De tyckte även att de hade plug-and-play för min bil, tills dess de insåg att jag hade en AW11.
Hur som helst trevligt när de dyker upp prisvärda, men samtidigt vettiga lösningar.
/ Mikael, MR2x2 & IS200.