Tjenare, jag ska sätta i en dumventil i min Gt4 -90a
och vart sätter man slangen någonstans ? alltså från dumventilen så går det en slang, är det någon som har bilder eller kan ta på sin egen bil och visa för jag har ingen aning hur de ska vara !
och en grej till, återcirkulerande eller öppen ? många som säger att man måste ha återcirkulerande, men shit heller, går man ut på youtube så hittar man ju massa celicor som de pyser som fan när dom kör, alltså borde ju dom ha öppna ?
Riktigt tacksam för svar !!
Dumventil GT4 hjälp !
- Bauer669
- Inlägg: 164
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:41:37
- Bilmodell: Supra MKIV Singel
- Årsmodell: 1994
- PostOrt: Hortlax
- Land (Country): Sweden
- Ort: Hortlax-Piteå
Re: Dumventil GT4 hjälp !
Nån dumventil är väl sällsynt xD (kunde inte hålla mig) men klart det går att köra med öppen dump, enda är att den kommer gå fett mellan växlarna när motorn räknar med att få tebax luften den dumpat vilket katten kan ta lite stryk av. Bästa är väl att he den så när insuget som möjligt.
Re: Dumventil GT4 hjälp !
okejokej, då vet jag.
men synd att ingen har någon bild på exakta ställe, för de sitter ett antal småslangar på insuget att välja mellan !
men synd att ingen har någon bild på exakta ställe, för de sitter ett antal småslangar på insuget att välja mellan !

- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4842
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Dumventil GT4 hjälp !
kan ju iofs fnysa med återcirkulerande också, iaf med öppet filter.
Som sagt, har du LMM (som ST185 har sdtandard) så 'är det en dum ide, men visst funkar det.
har man MAP-sensor som ST205 så är det ju lugnt däremot, fast jag har standard-dumpen ändå.
Som sagt, har du LMM (som ST185 har sdtandard) så 'är det en dum ide, men visst funkar det.
har man MAP-sensor som ST205 så är det ju lugnt däremot, fast jag har standard-dumpen ändå.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
- Fnys
- Moderator
- Inlägg: 2641
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1996
- PostOrt: Enskede
- Land (Country): Sverige
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Re: Dumventil GT4 hjälp !
Tråd låst!
Fortsatt diskussion och hjälp fortsätter i http://toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=26&t=4107
Fortsatt diskussion och hjälp fortsätter i http://toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=26&t=4107
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd