[img][img[img][/img]][/img][/img]
1986Hej alla Celica fans!
Jag är en 76-årig pensionär, älskar bilar och har alltid gjort började skruva redan i slutet på 1940-talet efter 2: ndra världskrigets slut när amerikanarna började dyka upp och intresset för bilar har hållit i sig. Tyvärr tar åldern ut sin rätt så man kan inte fara fram som förr. Därför är nu min röda Celica 162/3S-GE från 1986 till salu. Jag köpte bilen ny av Toyota i Söderhamn, Melin Motor AB. Hämtade ut den 1986-07-23
Bilen har aldrig varit ute efter okt. månad, stått i varmgarage avställd under vinterhalvåren, därför den låga mätarställningen 13 970 mil.
Jag är den ende ägaren sedan bilen lämnade Toyota, den har vid några tillfällen varit registrerad på andra familjemedlemmar p.g.a. privata skäl.
Vid ett tillfälle för ett par år sedan upptäckte jag oljeläckage vid bakre packboxen på vevaxeln, jag tog ur motorn för att åtgärda felet. Då jag misstänkte att något hänt som gjorde att kompressionen gick ner i vevhuset och tryckte ut oljan, demonterade jag kolvarna för att kolla ringarna. Till min stora förvåning så var alla ringar felfria. Däremot var det hål i alla kolvar, små bitar som låg kvar i ringspåren men föll ut när jag tog bort ringarna. Har aldrig varit med om eller hört talas något liknande. Detta och mitt stora motorintresse gjorde att jag har helrenoverat originalmotorn. Verifikat finns på allt som är utbytt
Jag köpte en billig reservdelsbil som jag tog motorn ur så att inte min Celica skulle bli stående då renoveringen var en långtidsplanering. Detta lite historik om bilen mm. Nu till ärendet.
Med tanke på bilens skick vill jag inte att den blir någons leksak utan vårdas på sådant sätt att den bibehåller sitt fina skick, den blir ju veteran om 5,5 år.
Jag kan tänka mig att byta till mig kombibil, gärna Toyota med automatlåda jag är lite handikappad och använder rollator.
Med hopp om att någon är intresserad att fortsätta vårda en verkligt fin bil / Tecknar Gunnar
S: Celica st162 -86 (1 ägare)
Moderator: cheetah1
Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
-
- Bilmodell: Celica
- Årsmodell: 1986
- PostOrt: Luleå
- Land (Country): Sverige
S: Celica st162 -86 (1 ägare)
Senast redigerad av hernfrid den lör 06 nov 2010, 23:48:54, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Bilmodell: Mr2 turbo och Celica GT4 st205
- Årsmodell: 95
- PostOrt: Malmö
Re: S: Celica st162 -86 (1 ägare)
Jag har inte plats för denna bil, men detta är ett av få tillfälle jag hoppas att bilen kommer till en ägare som fortsätter vårda bilen. En ägare som skriver så om sin bil, och har den erfaranheten om bilar, är nog snudd på unik.
Gunnar; Det hade varit otroligt trevligt att ta del av en lång historielektion, som kanske stödjs av bilder. En äldre person som du som skruvat med bil "hela" livet måste ha underbara historier att berätta!
Det kan man iof ta i en annan tråd, hoppas än en gång att en sann entusiast lägger vantarna på din bil
Gunnar; Det hade varit otroligt trevligt att ta del av en lång historielektion, som kanske stödjs av bilder. En äldre person som du som skruvat med bil "hela" livet måste ha underbara historier att berätta!
Det kan man iof ta i en annan tråd, hoppas än en gång att en sann entusiast lägger vantarna på din bil
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Albert Einstein
Albert Einstein
-
- Bilmodell: Celica
- Årsmodell: 1986
- PostOrt: Luleå
- Land (Country): Sverige
Re: S: Celica st162 -86 (1 ägare)
Hej Henrik!
Trevligt svar du skickade på min annons om Celican. Skicka din mail-adress så skickar jag dig lite bilder
Hälsningar/ Gunnar. Min e-mail; skanefors@hotmail.com
Trevligt svar du skickade på min annons om Celican. Skicka din mail-adress så skickar jag dig lite bilder
Hälsningar/ Gunnar. Min e-mail; skanefors@hotmail.com
Senast uppknuffad av hernfrid lör 18 dec 2010, 01:21:55.