Fått bilen tillbaka....
-
- Inlägg: 35
- Blev medlem: lör 04 dec 2010, 22:16:17
- Bilmodell: Toyota Corolla 1,6 5dr
- Årsmodell: 2001
- Ort: Växjö
Fått bilen tillbaka....
Nu har jag äntligen fått tillbaka min bil från verkstaden efter rådjurskrocken, jag har även fått den lackskyddad, de på BVS sa att det var helt lungt att lackskydda den direkt efter lack nu för tiden. (Sa även "mortil"). Men jag måste faktiskt klaga på Holmgrens bil hur de utförde monteringsarbetet. Lacken var kalasbra, inget att klaga på. Men det var någon väldigt slarvig typ som monterade dit delarna, framskärmen var kantstött, repor och matthet på framdörren där de nött med sina händer, sätet var genomblött p.g.a. att de haft bildörren öppen med droppande snö från taket när de monterat delarna, ej tvättad som de lovade, tycker detta var mycket dåligt. Men nu efter lackskyddet igen så ser den mkt bra ut. Jag vill slå ett slag för Bilvårdsspecialisten, de är mkt noga och lämnar ej tillbaka en bil utan att den blir perfekt. Den såg ut att komma direkt från fabriken när jag hämtade ut den igår. Kalas!!!
-
- Inlägg: 366
- Blev medlem: tis 01 sep 2009, 21:12:45
- Bilmodell: Avensis Touring
- Årsmodell: 2002
- PostOrt: Umeå
Re: Fått bilen tillbaka....
Trist när dom slarvar så. Jag skulle stört mig på det väldigt mycket också. Tur att det blev bra till slut och att BVS gjorde ett bra jobb.
Jo, det roligaste med att polera och lackförsegla en bil är att se ägarens min när den har bättre glans än när den var ny
.
Jo, det roligaste med att polera och lackförsegla en bil är att se ägarens min när den har bättre glans än när den var ny

Re: Fått bilen tillbaka....
Talade du om för skadeverkstan att du var missnöjd med arbetet? Jag är helt övertygad om att dom vill ha reda på det, så att dom eventuellt kan rätta till misstagen dom har gjort. Jag personligen vill hellre prata med kunden istället för att läsa på internet att kunden är missnöjd med det man har gjort.
Men det är bara jag!
Ha det bra!
Men det är bara jag!

Ha det bra!
MVH
Martin Jönsson, Örebro
Bilskadereparatör på Möller Bil i Örebro, VAG-koncernen.
Martin Jönsson, Örebro
Bilskadereparatör på Möller Bil i Örebro, VAG-koncernen.
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4842
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Fått bilen tillbaka....
Jag skulle också stört mej väldigt mycket på det, det är absolut inte seriöst gjort.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
-
- Inlägg: 195
- Blev medlem: tis 10 nov 2009, 13:26:48
- Bilmodell: RAV 4 2,0 VVTi M/D
- Årsmodell: 2011
- PostOrt: Ankarsrum
- Land (Country): Sverige
Re: Fått bilen tillbaka....
Vet inte om man får nämna sånt här men då får ni moderera....
Men... Hoilmgrens Bil-kedjan är under all kritik.... Dom är inte kompetenta....
Ett exempel.... Jag köpte min lexus is 200 i innersta Småland, dom hade inte behörighet att utför LKG utan jag fick åka med bilen till Jönköping istället, där full behörighet finns....
Visst jag fick 6000 milaservicen med.... Men bilen hade ett viktigt fel.... Nivåsensorn på bakaxeln var defekt, så xenonljusen lyste riktigt fint upp och bländade alla.....
Nja, vi hinner inte ta det idag... (Trots beställt jobb) finns det möjlighet att jag kan ta det på orten där jag bor istället, på ostkusten.... Javisst inga problem, dom fixar detta serru, bara snacka med dom och beställ tid.... Visst sagt och gjort.... (Jag hade hört ryktesvägen innan att dom i vår ort var en samling inkompetenta idioter.... men vad 17, en nivåsensor ska dom väl kunna montera.....
uttalad tid var jag med bilen dit..... Nej vi har inte fått nån del, och inte någon arbetsorder från Jönköping heller, så det blir inget idag serru....
Va?? men ni skulle ju fixa allt sånt....
Ja men vi har inte hunnit......
Men va fan det är ju nästan 2 veckor nu..... nån ggn....
Nja du vet, vår reservdelare har varit sjuk.....
jaha och ingen annan att sätta in då???
nej det har vi inte.....
fan, sa jag... Ringde upp firman inne i småland där jag köpte bilen.... Snackade direkt med säljaren, förklarade läget.....
men va fan sa han.... Ja jag ska se vad jag kan göra, klart att du ska ha det på köpet, det har vi ju avtalat.....
Du sa jag.... Dom är inte kompetenta i vår stad, det vet både du och jag, kanske bättre att jag lämnar in den på Toyota i vår stad istället....
Gör så, jag fixar allt med dom sa säljaren.....
Sagt o gjort, jag beställde tid, tog nån dag, in med bilen, ut efter någon timme, klart......
Holmgrens är en samling inkompetenta drönare, företaget är för stort för den kostymen dom har klätt sig i.....
Men... Hoilmgrens Bil-kedjan är under all kritik.... Dom är inte kompetenta....
Ett exempel.... Jag köpte min lexus is 200 i innersta Småland, dom hade inte behörighet att utför LKG utan jag fick åka med bilen till Jönköping istället, där full behörighet finns....
Visst jag fick 6000 milaservicen med.... Men bilen hade ett viktigt fel.... Nivåsensorn på bakaxeln var defekt, så xenonljusen lyste riktigt fint upp och bländade alla.....
Nja, vi hinner inte ta det idag... (Trots beställt jobb) finns det möjlighet att jag kan ta det på orten där jag bor istället, på ostkusten.... Javisst inga problem, dom fixar detta serru, bara snacka med dom och beställ tid.... Visst sagt och gjort.... (Jag hade hört ryktesvägen innan att dom i vår ort var en samling inkompetenta idioter.... men vad 17, en nivåsensor ska dom väl kunna montera.....
uttalad tid var jag med bilen dit..... Nej vi har inte fått nån del, och inte någon arbetsorder från Jönköping heller, så det blir inget idag serru....
Va?? men ni skulle ju fixa allt sånt....
Ja men vi har inte hunnit......
Men va fan det är ju nästan 2 veckor nu..... nån ggn....
Nja du vet, vår reservdelare har varit sjuk.....
jaha och ingen annan att sätta in då???
nej det har vi inte.....
fan, sa jag... Ringde upp firman inne i småland där jag köpte bilen.... Snackade direkt med säljaren, förklarade läget.....
men va fan sa han.... Ja jag ska se vad jag kan göra, klart att du ska ha det på köpet, det har vi ju avtalat.....
Du sa jag.... Dom är inte kompetenta i vår stad, det vet både du och jag, kanske bättre att jag lämnar in den på Toyota i vår stad istället....
Gör så, jag fixar allt med dom sa säljaren.....
Sagt o gjort, jag beställde tid, tog nån dag, in med bilen, ut efter någon timme, klart......
Holmgrens är en samling inkompetenta drönare, företaget är för stort för den kostymen dom har klätt sig i.....
http://www.toyotaclubsweden.com för nöjda bilägare.
http://www.motorforum.nu/övriga motorer.
http://www.toro.com
briggs o stratton....
Om man skiter i var man är, då kan man ju aldrig vara vilse....
http://www.motorforum.nu/övriga motorer.
http://www.toro.com
briggs o stratton....
Om man skiter i var man är, då kan man ju aldrig vara vilse....
-
- Inlägg: 35
- Blev medlem: lör 04 dec 2010, 22:16:17
- Bilmodell: Toyota Corolla 1,6 5dr
- Årsmodell: 2001
- Ort: Växjö
Re: Fått bilen tillbaka....
Ok, då är det inte bara jag som är missnöjd med dom. Ja, på tal om det att inte få hem delar på avtalad tid så hade de glömt att beställa de emblem som behövdes bytas ut. Jag vill inte klaga för mkt på dem men jag vill också säga det att de fick hem delarna på måndagen, sedan hann de inte sätta dit delarna förren på fredagen, tycker jag också är lite konstigt, men men, det är väl så de fungerar. Jag har bestämt att en annan verkstad ska utföra mina kommande servicar i forts. Kanske lite "trångsynt-tjurig-gubbe-symptom" på mig, hehe, men sån e jag. Jag gynnar hellre dem som är trevliga och hjälpsamma och där resutatet blir 100% utfört.
- PierreW
- Moderator
- Inlägg: 1877
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
- Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
- PostOrt: Borgstena (Bôsht)
- Ort: Borgstena
Re: Fått bilen tillbaka....
Fritt land med yttrandefrihet?
Typiskt "stora firman fenomen"
Oengagerade anställda som går dit och utför ett arbete endast för arbetandets skull, inget vidare sunt förnuft och bryr sig föga om kunden och resultatet på det de utför.
Bryr sig inte för de är inte deras bil osv osv.
Stora företag som dessa lever på andra företag. Privatkunder är en så liten del av de hela så dem tycker sig kunna förlora ett par sånna om året.
Dock tar en kund oftast med sig tio, lite pga av en sån här forums tråd. Men jag tycker fasen skiten ska komma fram.
Hade en liten verkstad kört på samma linje som de stora hade den varit borta för länge sen.
Typiskt "stora firman fenomen"
Oengagerade anställda som går dit och utför ett arbete endast för arbetandets skull, inget vidare sunt förnuft och bryr sig föga om kunden och resultatet på det de utför.
Bryr sig inte för de är inte deras bil osv osv.
Stora företag som dessa lever på andra företag. Privatkunder är en så liten del av de hela så dem tycker sig kunna förlora ett par sånna om året.
Dock tar en kund oftast med sig tio, lite pga av en sån här forums tråd. Men jag tycker fasen skiten ska komma fram.
Hade en liten verkstad kört på samma linje som de stora hade den varit borta för länge sen.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4842
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Fått bilen tillbaka....
Du ska absolut byta till en annan firma, iofs kan man ju påtala det för dom, men rösta med fötterna är det ENDA som fungerar.
Tyvärr är det ju så att det inte lönar sej att vara seriös och nogrann nuförtiden, jag jobbade på en firma som monterade tillberhör i bilar en gång i tiden (1996 ?), typ takluckor, värmare, bilstereo, taxiprylar och ja, egentligen vad kunden ville, vi var väldigt flexibla.. Det företaget satte verkligen en ära i att allt skylle vara hyperseriöst, allt gjordes otroligt noga och fusk förekom aldrig, var bilen skitig så tvättade man den innan man lämnade tillbaka den, sätesskydd var en självklarhet (vilket det ALLTID borde vara, men det är det inte.. trust me..)
Iaf, detta gör ju att man i princip har 100% nöjda kunder, som återkommer, det gör också att man tvingas ta ut högre priser då det tar längre tid att göra allt bra och rätt, detta gör att man inte får några nya kunder alls, utom dom som går på rekommendation från befintliga. ..Firman gick med andra ord knackigt, och det var därför jag inte kunde jobba kvar :/
..Vi fick också in en del jobb från andra bilfirmor efterssom dom flesta vägrade befatta sej med jobb som inte stod beskrivna exakt i deras servicemanualer, så när nån kund exempelvis klagade på att sätet i bilen var för löst, så tog dom emot bilen och lämnade den till oss, som tog isär sätet och satte in kilar med hårdare skum i skumstoppningen, krängde på klädseln och skickade tillbaka bilen tillsammans med en faktura
Tyvärr är det ju så att det inte lönar sej att vara seriös och nogrann nuförtiden, jag jobbade på en firma som monterade tillberhör i bilar en gång i tiden (1996 ?), typ takluckor, värmare, bilstereo, taxiprylar och ja, egentligen vad kunden ville, vi var väldigt flexibla.. Det företaget satte verkligen en ära i att allt skylle vara hyperseriöst, allt gjordes otroligt noga och fusk förekom aldrig, var bilen skitig så tvättade man den innan man lämnade tillbaka den, sätesskydd var en självklarhet (vilket det ALLTID borde vara, men det är det inte.. trust me..)
Iaf, detta gör ju att man i princip har 100% nöjda kunder, som återkommer, det gör också att man tvingas ta ut högre priser då det tar längre tid att göra allt bra och rätt, detta gör att man inte får några nya kunder alls, utom dom som går på rekommendation från befintliga. ..Firman gick med andra ord knackigt, och det var därför jag inte kunde jobba kvar :/
..Vi fick också in en del jobb från andra bilfirmor efterssom dom flesta vägrade befatta sej med jobb som inte stod beskrivna exakt i deras servicemanualer, så när nån kund exempelvis klagade på att sätet i bilen var för löst, så tog dom emot bilen och lämnade den till oss, som tog isär sätet och satte in kilar med hårdare skum i skumstoppningen, krängde på klädseln och skickade tillbaka bilen tillsammans med en faktura

Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
-
- Inlägg: 366
- Blev medlem: tis 01 sep 2009, 21:12:45
- Bilmodell: Avensis Touring
- Årsmodell: 2002
- PostOrt: Umeå
Re: Fått bilen tillbaka....
Glenn: Det lät däremot som en seriös firma och utvecklande miljö att jobba i...
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4842
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Fått bilen tillbaka....
Bortsett ifrån att dom inte hade råd att ha mej kvar var det ett väldigt kul ställe att jobba på, mycket varierande arbetsuppgifter 

Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se