Så här har den sett ut sedan den visades för första gången i sommras. Men på Genevesalongen visade Toyota upp en ny version som udda nog var mer agressiv än tidigare, trots att denna version ska vara betydligt närmre produktionsbilen.

Vad är FT-86 då? Jo, det ska tydligen vara en hyllning av AE-86'an. Bilen ska väga strax över ett ton, bakhjulsdriven och drivas av en boxermotor utvecklad av Toyota och Subaru. Bilen var ursprungligen tänkt att vara en ungdomsbil, men allteftersom utvecklingstiden dragit iväg har utvecklingspriserna ökat, vilket ofrånkomligen kommer höja produktionspriserna. Toyota har därför bestämt sig för att satsa på 35-40 åringar.
Men nu planerar Toyota istället att ge ungdomarna en bil som kommer bli ännu billigare än vad FT-86 var tänkt från början. Jag har hört priser så låga som 12 000 dollar. Även denna bil ska vara bakhjulsdriven. Här är en bild från i Januari på vad som kan beskrivas som en konceptbil:

Då jag menar konceptbil så är det som följer: Toyota lät några ingenjörer att bygga en bil av existerande Toyotadelar och göra en så kallad Baby-86'a av dom. tydligen ska kaross och en del kosmetiska detaljer komma från Daihatsu Copen. Sedan ska en del komma från olika Toyotor och jag har för mig att axlarna skulle vara från någon Lexus. Så man kan snarare kalla det för en visuell representation för funktionaliteten, än ett koncept på hur bilen faktiskt kommer se ut (tack gode gud för den).