Hej!
Har en eftermarknads ratt med tillhörande nav på min MR2
Tutan är inte inkopplad och detta måste göras nu inför bes, hur löser jag detta på enklast sätt?
Är det minus till signahornet man bryter upp via tutkontakten på ratten?
Hur löser man kabeldragningen ut i ratten via navet så det inte tar i och trasslar sig när man vrider på den?
Har varit nere i garaget och mekat lite nu ikväll och det är svårt att förklara mitt problem men ska göra ett försök.
Hittade inte orignal kablaget till tutan så jag drog nya tåtar, allt lugnt så långt.
Gjorde som så att jag följde kabelstammen på undersidan av ratten och gick ut genom hålet i navet.
Problemet är det att när jag sedan svänger på ratten så fastnar kablarna mellan navet och plasten runt detta, ska man ta en väldigt tunna kabel och göra en slinga på den inne i navet eller hur bär man sig åt för att de ska löpa fritt vid rattrörelser?
Hoppas någon förstår vad jag menar, om inte får jag ta några bilder imorgon så det är lättare att förstå vad jag menar!
Fick inte ordning på kabeldragningen i min bil med sportratten så jag monterade tutan i stereo facket med en tillfällig lösning för besiktningens skull.
Tack ändå för era tips och ideér!