PDF 2.0 d4d

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
murphy
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 10 maj 2011, 15:42:44
Bilmodell: auris 2.0d4d
Årsmodell: 2010
PostOrt: göteborg

PDF 2.0 d4d

Inlägg av murphy »

Har Toyotas alla dieslar underhållsfria partikelfiler ?är det nån sorts vätska som ska fyllas på nån gång och bytas efter 10 000-12 000 mil ?
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1877
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: PDF 2.0 d4d

Inlägg av PierreW »

murphy skrev:Har Toyotas alla dieslar underhållsfria partikelfiler ?är det nån sorts vätska som ska fyllas på nån gång och bytas efter 10 000-12 000 mil ?
DPF filtret i 2.0an är inte samma som i 2.2an med D-cat, men ingen av dem har bytesintervall.
De är självrengörande och det finns ingen vätska som tillsätts, antar att du tänker på lastbilar och Ad-blue.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
murphy
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 10 maj 2011, 15:42:44
Bilmodell: auris 2.0d4d
Årsmodell: 2010
PostOrt: göteborg

Re: PDF 2.0 d4d

Inlägg av murphy »

PierreW skrev:
DPF filtret i 2.0an är inte samma som i 2.2an med D-cat, men ingen av dem har bytesintervall.
De är självrengörande och det finns ingen vätska som tillsätts, antar att du tänker på lastbilar och Ad-blue.
http://www.vibilagare.se/node/31518
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1877
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: PDF 2.0 d4d

Inlägg av PierreW »

Volvo verkar ha löst problemet på samma sätt som i sina tunga fordon med en Urea tank och inprutning i filtret.
Ett desperat och "billigt" försök i min mening att få ner utsläppen på partiklar.

Det visar bara på dålig utveckling av motorer då det som sagt går att bygga en som klarar det utan att tillsatts.
Genom EGR teknik exempelvis.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Skriv svar