PDF 2.0 d4d
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Inlägg: 13
- Blev medlem: tis 10 maj 2011, 15:42:44
- Bilmodell: auris 2.0d4d
- Årsmodell: 2010
- PostOrt: göteborg
PDF 2.0 d4d
Har Toyotas alla dieslar underhållsfria partikelfiler ?är det nån sorts vätska som ska fyllas på nån gång och bytas efter 10 000-12 000 mil ?
- PierreW
- Moderator
- Inlägg: 1877
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
- Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
- PostOrt: Borgstena (Bôsht)
- Ort: Borgstena
Re: PDF 2.0 d4d
DPF filtret i 2.0an är inte samma som i 2.2an med D-cat, men ingen av dem har bytesintervall.murphy skrev:Har Toyotas alla dieslar underhållsfria partikelfiler ?är det nån sorts vätska som ska fyllas på nån gång och bytas efter 10 000-12 000 mil ?
De är självrengörande och det finns ingen vätska som tillsätts, antar att du tänker på lastbilar och Ad-blue.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
-
- Inlägg: 13
- Blev medlem: tis 10 maj 2011, 15:42:44
- Bilmodell: auris 2.0d4d
- Årsmodell: 2010
- PostOrt: göteborg
Re: PDF 2.0 d4d
http://www.vibilagare.se/node/31518PierreW skrev:
DPF filtret i 2.0an är inte samma som i 2.2an med D-cat, men ingen av dem har bytesintervall.
De är självrengörande och det finns ingen vätska som tillsätts, antar att du tänker på lastbilar och Ad-blue.
- PierreW
- Moderator
- Inlägg: 1877
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
- Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
- PostOrt: Borgstena (Bôsht)
- Ort: Borgstena
Re: PDF 2.0 d4d
Volvo verkar ha löst problemet på samma sätt som i sina tunga fordon med en Urea tank och inprutning i filtret.
Ett desperat och "billigt" försök i min mening att få ner utsläppen på partiklar.
Det visar bara på dålig utveckling av motorer då det som sagt går att bygga en som klarar det utan att tillsatts.
Genom EGR teknik exempelvis.
Ett desperat och "billigt" försök i min mening att få ner utsläppen på partiklar.
Det visar bara på dålig utveckling av motorer då det som sagt går att bygga en som klarar det utan att tillsatts.
Genom EGR teknik exempelvis.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
---------------------------
Nu? Eller med en gång?