Sida 1 av 1

PDF 2.0 d4d

Postat: fre 10 jun 2011, 13:21:49
av murphy
Har Toyotas alla dieslar underhållsfria partikelfiler ?är det nån sorts vätska som ska fyllas på nån gång och bytas efter 10 000-12 000 mil ?

Re: PDF 2.0 d4d

Postat: fre 10 jun 2011, 16:52:31
av PierreW
murphy skrev:Har Toyotas alla dieslar underhållsfria partikelfiler ?är det nån sorts vätska som ska fyllas på nån gång och bytas efter 10 000-12 000 mil ?
DPF filtret i 2.0an är inte samma som i 2.2an med D-cat, men ingen av dem har bytesintervall.
De är självrengörande och det finns ingen vätska som tillsätts, antar att du tänker på lastbilar och Ad-blue.

Re: PDF 2.0 d4d

Postat: fre 10 jun 2011, 20:56:48
av murphy
PierreW skrev:
DPF filtret i 2.0an är inte samma som i 2.2an med D-cat, men ingen av dem har bytesintervall.
De är självrengörande och det finns ingen vätska som tillsätts, antar att du tänker på lastbilar och Ad-blue.
http://www.vibilagare.se/node/31518

Re: PDF 2.0 d4d

Postat: fre 10 jun 2011, 22:36:50
av PierreW
Volvo verkar ha löst problemet på samma sätt som i sina tunga fordon med en Urea tank och inprutning i filtret.
Ett desperat och "billigt" försök i min mening att få ner utsläppen på partiklar.

Det visar bara på dålig utveckling av motorer då det som sagt går att bygga en som klarar det utan att tillsatts.
Genom EGR teknik exempelvis.