Lambdasond och bränsletank - Corolla 99

Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Kategoriregler
Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Carlsson
Årsmodell: 0

Lambdasond och bränsletank - Corolla 99

Inlägg av Carlsson »

Efter dagens besiktning står det klart att jag behöver en bakre lambda och ev. även en tank till min bil. Efter lite sökning på bildelsbasen utan framgång vänder jag mig till er.

Det är en Corolla kombi -99 tillv. -98
Japanbyggd med ett ch. nr. som börjar på JT17 nånting.
4A-FE Motor.

Kan även tillägga att lambdan ska vara med hål för 2st bultar och jag har för mig att res. nr. slutade på 765 men är inte helt säker.
Pris diskuteras efter hand.

Ju närmre växjö desto bättre
Carlsson

Re: Lambdasond och bränsletank - Corolla 99

Inlägg av Carlsson »

Rätt art.nr. på lambdan ska vara 89465-19745 å inget annat.
Senast redigerad av cheetah1 den ons 06 jul 2011, 11:55:24, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Info i PM /Mod cheetah1
cheetah1
Moderator
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige

Inlägg av cheetah1 »

Jag tror dessvärre att det är väldigt svårt att hitta en välfungerande lambdasond. En beräkning på livslängden är ungefär 10000 mil eller ungefär 10 år på en bra lambdasond, så enda chansen är nog tyvärr om du skulle lyckas hitta nån krockad där man alldeles precis har bytt. Utöver det är det ofta svårt att skruva loss dom utan att sabba gängorna.

Toyota brukar ta runt 2000 för en ny lambdasond.
Carlsson

Inlägg av Carlsson »

Gängorna är redan fixade så där är inget problem. Sedan finns det ju en uppsjö begagnade sensorer som enligt utsago ska funka. Kruxet är ju att toyota verkar ha använt sig av säkert 4 olika sensorer till 4AFE motorn under 98 - 99.
Skriv svar