Tankarmaturen i MR2 (SW20)

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
KevinL
Bilmodell: MR2 GTi
Årsmodell: 1993
PostOrt: Haninge
Land (Country): Sverige

Tankarmaturen i MR2 (SW20)

Inlägg av KevinL »

Hej!

Ngn som vet vart tankarmaturen sitter o hur den är smidigast o nå på en SW20?

Sitter den under den svarta plastbiten efter man tagit bort ask-koppen?

Tack
Proberas
Bilmodell: Mr2 Turbo
Årsmodell: 1992
PostOrt: Ronneby

Re: Tankarmaturen i MR2 (SW20)

Inlägg av Proberas »

Hej. Antingen var det under där du beskriver eller under växelspaks kåpan. Minns dåligt nu men lutar mer åt alternativ 1. Dock kommer du bara åt elkablarna där. Hade du tänkt byta pump så måste tanken tas ner.

Mvh
▲Bilar▲
«Mitsubishi Evo 2 Vänsterstyrt Monster - Kör
«Skoda Superb Kombi 12 - Kör
«Toyota MR2 Turbo 92 "Nymans gamla" - Såld
«Audi A4 3.0 Avant Quattro 02)- Såld
«Toyota Corolla T-Sport 05 - Såld
«Toyota Starlet 79 - Såld
«Toyota Celica GTi 91 - Såld
http://www.garaget.org/proberas

«Mvh : Daniel.Svensson ©
KevinL
Bilmodell: MR2 GTi
Årsmodell: 1993
PostOrt: Haninge

Re: Tankarmaturen i MR2 (SW20)

Inlägg av KevinL »

Ok!

Läste att under ask koppen så sitter de 2st kontakter, den ena för pumpen och den andra för bränslenivån.

Saken är den att jag bytt den gamla intrumentbelysningen mot dioder, och jag gjorde de dumma misstaget och bytte även lampan som tänds när man kommer ner till reservtanken.

Men när jag satte i den 12v dioden så lös den konstant fast jag hade halv tank.. Så bytte tillbaka till original W5W lampan men nu vill den inte ens tändas när jag kommer till den nivån att jag vet att den borde tändas..

Tanknivåmätaren visar som den ska, bara reservlampan som inte lyser när den borde. Övrig belysning funkar finemang

Mätt hela intrumentshuset, baktill mellan diodpunkter och allt är som de ska! Inget som är bränt där..

Min polare ville mäta på tankarmaturen, för o lokalisera felet men betyder de att han måste mäta nere på tanken el duger ngn utav kontakterna som sitter under ask koppen?

Kolla denna länk, en kille som byter pump o har rätt bra bilder: http://www.lovehorsepower.com/MR2_Docs/ ... emoval.htm

Vart måste man mäta?

Tack
Skriv svar