Hej , jag ska byta tändstift och olja samt filtren på min Previa -01 i dagarna, ska man återställa/nollställa ECUboxen då? gör dom det på en Toyotaverkstad vid service? hur isåfall?
God kväll
Mvh Previa -01
Byta tändstift på Previan, undran
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Bilmodell: Corolla G6R Blacktop
- Årsmodell: 99
- PostOrt: Floda
- Land (Country): Sverige
Re: Byta tändstift på Previan, undran
Nä du behöver inte nollställa ecu:n ¨
och det är inget vi gör på verkstaden heller så det e bara att byta
och det är inget vi gör på verkstaden heller så det e bara att byta
Re: Byta tändstift på Previan, undran
Hej , tack för svar, hur är det med tändningsinställning på en Previa? jag har problem med att motorn spikar vid gaspådrag , tex i en uppförsbacke och man har för hög växel i, jag har bytt ut ( fabriksnya ) tomgångsmotor, luftmassegivare , luftfilter , inga felkoder finns , det spikar både kall o varm motor och tomgången är lite låg när man har driven i vid varm motor, har du förslag vad jag ska göra härnäst?
Mvh Previa-01
Mvh Previa-01