Tjena!
Motorlampan börjar lysa lite nu och då och när jag pluggar i datorn med min OBD-II läsare så ger den felkoden P0410 och med texten Secondary Air Injection Malfunction.Någon som har råkat ut för samma problem? Jag har inte varit till Toyota verkstaden här och inte någon annan verkstad heller då jag upplever att verkstäderna här inte riktigt uppfyller dom krav som de borde. Så jag tänkte att jag i första hand skulle höra runt lite här om någon haft samma fel och kanske någon har en idé på hur man skall lösa problemet och om det möjligen blir jättedyrt?
/Jocke
Corolla TS Felkod
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Bilmodell: Corolla t-sport
- Årsmodell: 2002
- PostOrt: Mariehamn
- Land (Country): Finland
- PierreW
- Moderator
- Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
- PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Re: Corolla TS Felkod
Det sitter en luftpump i motorrummet som trycker in luft i avgasröret när motorn är kall.
Den kan strula lite, du hör ganska tydligt när den startar och då dippar även ljuset ner lite då de blir ett ganska kraftigt spänningsfall.
Ta först och främst reda på om pumpen går överhuvudtaget.
Så här ser den ut i alla fall
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2004_T ... ?hl=17600C
Den kan strula lite, du hör ganska tydligt när den startar och då dippar även ljuset ner lite då de blir ett ganska kraftigt spänningsfall.
Ta först och främst reda på om pumpen går överhuvudtaget.
Så här ser den ut i alla fall

http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2004_T ... ?hl=17600C
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Nu? Eller med en gång?
-