Vi har en Avensis 1,8 kombi -09.
Baklyktorna har sprickbildning/repor på insidan av glaset.
Har försökt få Toyota att stå för bytet av dessa som goodwill och de har godkänt att byta det ena, men endast materialkostnaden.
Ngn mer med erfarenhet av detta problem??
sprickbildning baklyktor Avensis 09
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Bilmodell: Avensis
- Årsmodell: 2001
Re: sprickbildning baklyktor Avensis 09
känner en men en lexus hade samma problem att baklycktorna spricker dom sa åt han att det var spänningar i bakluckan...
- YarisMek
- Bilmodell: Yaris
- Årsmodell: 2010
- Land (Country): Sverige
Jag jobbar på en toyota verkstad o detta e inget ovanligt. Dom nya lyktorna klarar sig mye bättre/längre. Men dom flesta gick under garanti tiden. Vet ej vad jag ska säga
things happen

-
- Bilmodell: Avensis
- Årsmodell: 2009
Hej! hade samma problem på min Toyota Avensis-combi -09/10. Detta hände 2! ggr och dom bytte faktiskt utan snack då jag hävdad ursprungsfel. Tog även foto då det bildades kondens i lamphuset, så dom kunde inte snacka bort det.
Lamphusen verkar aningen känsliga men hittills har dom hållit!

Jag bytte mina två baklyktor för 3 månader sedan på min 2008:a.
Bytet var pga kondens, det blev goodwill och jag fick betala 200kr i arbetskostnad. Helt ok.
Bytet var pga kondens, det blev goodwill och jag fick betala 200kr i arbetskostnad. Helt ok.