Låter halvdyrt för en bil som gått såpass långt, iaf med svenska ögon, fast finska priser är nog en del högre än svenska antar jag ?
Jag skulle säga att det största problemet är rost och tidigare ägare, kolla rost i dörrarnas underkanter, trösklarna, bakre domkraftsfästen, runt dörrhandtag, och runt vindrutan.
Kolla att ABS'en funkar (dyra givare vill jag minnas) och att bilen känns tight att köra, bilen har bra väghållning om den inte är sliten.
Har bilen superstrutfjädring (original på svensksålda men inte alla länder) så kolla gärna att den är i bra skick, superstrut ger bättre väghållning än vanlig mcpherson, men är betydligt dyrare att åtgärda när den börjar bli utsliten.
Se till att växlarna går i mjukt och fint, och att motorn går tyst och är pigg, motorn är om den går som den ska en juvel, väldigt pigg, mycket jämn och fin vridkurva som gärna varvas upp till rödmarkeringen.
Jag har ju en ST202-tråd här:
http://toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=7077
..inte direkt köpråd men det står en del matnyttigt kanske om man orkar plöja tråden
..Vet inte hur det var i finland, men i sverige hade alla ST202'or diffbroms, det hade inte dom tyska, personligen tycker jag det är värt en del att ha den diffbromsen, vilket i sverigefallet gör att det kan vara värt att leta efter ett svensksålt ex.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (
Black sin) , Celica GT ST202 (kvick
silver), Tesla model 3 LR DM (
Smalltop),Pontiac
Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (
Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (
silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se