För er som är "nya" så är jag en av grundarna till denna trevliga klubb/sida som drog igång runt 2001 om jag minns rätt, då pluggade man och hade hur mycket tid som helst. Sen försvann tiden och entusiasmen för aktivt underhåll av denna klubb och bilar i allmänhet, men nu börjar bilsuget komma tillbaka iaf

Tidigare har jag haft dessa som projekt/bruksbilar, som jag iaf har gjort lite på

Min kära Corolla GTi som fick D2 coilovers, Sparco Corsa stolar, massa stereo och lite utvänding styling, såldes då jag hitta GTSen nedan.
Impulsprojektet WideBody Celica Gti, som det byggdes coilovers och stereo/inredning i, men gick inte att köra aktivt med så ledsnade


Corolla GTS, som jag ångrar jag sålde, gick som bruksbil och fick besöka banor några gånger, skulle bli med 3SGE turbo lagom när intresset dog.




Efter Celican tröttnade jag lite på gamla bilar och tänkte nu ska jag köpa nyare o "riktig" bil, men det har aldrig "klickat" mellan mig o min Lexus IS200, som fortfarande står kvar hemma på tomten. Men den har fått lite styling och stereo under åren som gått.


Och nu är vi på det nya projektet, 3ägare, 8400mil (har ej slagit om) som det ska lagas rost på först o främst så jag kan besiktiga o börja åka!
Senare mål är 4AGE med någon duglig låda och uppdatera bakaxel, hjulupphängning, styrning o bromsar osv.
Lite bilder på nya faran...






Det är första veteranbilen jag ägt, och ny med gammal automatare och aldrig kört bil utan bromsservo, vilket gör allt lite spännande

Mer än rostfix så lyser laddlampan, måste kolla bromsarna, för dom tar dåligt! kan inte bara bero på avsaknad av servo och benmuskler

Sen hugger det ganska mkt när man växlar, varvtalet ändras även mycket när man växlar till/från "Park", i Park viner det dessutom en hel del.
Vet inte riktigt vad som är normalt på dessa, men det visar sig

För dig som promt vill ha större och fler bilder finns det lite att se här
KE20: http://bobis.se/wp2/?p=55
Resten: http://bobis.se/pics/index.php