Hej!
Hade in min på Toyota verkstan isamband med ett annat problem och då dom koppla in datorn så fick dom upp ett givarfel till kamkjedjan och att det kom missljud från den.. nu har missljudet övergått till ett riktigt skrammel ljud det hörs så väl in i kupén även om man ligger i 100 på E4:an.
Är det någon som vet en ungefärlig prisbild på ett kamkjedje byte på en -05 avensis 2.0? Den här gått ca:17800mil
Och är det vanligt? Har som fått för mig att kamkjedja ej ska behövas bytas. Eller kan det vara bara så att den behöver spännas på?
Mvh/ Jens
kamkjedja avensis -05
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Moderator
- PostOrt: Ljungbyhed
- Land (Country): Sverige
Re: kamkjedja avensis -05
Man brukar väl säga att man byter kamkedja när den börjar skramla, vilket oftast är aldrig, men det är väl inte utan att det förekommer då och då, vad jag har hört. Spänningen sköts automagiskt, men en anledning till att den börjar skramla kan vara att den får lite dålig smörjning så att spännaren slits upp.
Ingen expert, men detta är vad jag har snappat åt mig iallafall.
Vad ett byte kostar vet jag inte, antagligen alldeles för mycket...
Ingen expert, men detta är vad jag har snappat åt mig iallafall.
Vad ett byte kostar vet jag inte, antagligen alldeles för mycket...