Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
mr2 1990 turbo har jag och letar i ebay jungeln efter tändkabelkit med lock och allt.
jag hittar inga lämpliga tändkabelsatser till rev1 som då jag har.. (89-91)
jag har studerat lite bilder fram och tillbaka och det ser ut som att det satt samma fördelarlock fram till 94? (rev2?)
är det samma saker ända upp till 94 kanske?
hoppas någon har fin koll på detta
och ja. självklart vet jag ju att original alltid är bäst!
På celica (och mr2 antar jag) är det samma fördelarlock för respektive motorgeneration så rimligtvis borde rev1-2 årsm90-93 ha en variant och 94- (gen3 motorn) en annan.
På min celica gen1 och gen3 motor skiljer fördelarlocket främst genom att han-honkontakt har bytt plats på lock-kablar. I övrigt är de rätt lika.
Men någon som är mer hemma på mr2 kanske kan ge dig mer exakt info...
tjo. har fått hem grejer nu.
tändkabelsatts från rev2 92-94 passade nästan till rev1 90.
lock är nästan identiskt förutom att det är clipskontakt hattar över tändkablarna i ändarna. längden på delen som går ner till stiften var märkbart lite mindre men gick att trycka ner. tror det tätar bättre nu?? eftersom den var begåvad med dessa stifthattar så passade inte kabeln till min tändspole. men innanmätet passade prima (stift med gummitätning) så jag tog bort hatten och helt enkelt låste kabeln med eltejp.. rotor var identisk och packningen passade såklart också.
för övrigt verkar det vara originaldelar. allt är märkt med lock är märkt med denso och även rotor. kablarna stog det något annat på men de låg i toyotapåse 1300 med tullavgifter och frakt och allt. inte illa!!