ptja..
mr2 1990 turbo har jag och letar i ebay jungeln efter tändkabelkit med lock och allt.
jag hittar inga lämpliga tändkabelsatser till rev1 som då jag har.. (89-91)
jag har studerat lite bilder fram och tillbaka och det ser ut som att det satt samma fördelarlock fram till 94? (rev2?)
är det samma saker ända upp till 94 kanske?
hoppas någon har fin koll på detta
och ja. självklart vet jag ju att original alltid är bäst!
mvh fredrick
angående tändkablar mr2 sw20 turbo
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
- fredrik mkIII
- Inlägg: 473
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 14:11:40
- Bilmodell: Yaris 1.8 ts
- Årsmodell: 7
- PostOrt: Lur
- Land (Country): sverige
- Ort: Lur
angående tändkablar mr2 sw20 turbo
Fredrick Johansson
corolla ke70 nya ögonstenen
corolla ee10
Corolla ae82
+ nissan Cherry
+ suzuki cappuccino
corolla ke70 nya ögonstenen
corolla ee10
Corolla ae82
+ nissan Cherry
+ suzuki cappuccino
- Larco
- Inlägg: 1044
- Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:49:45
- Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
- Årsmodell: 1988
- PostOrt: Upplands Väsby
- Land (Country): Sverige
- Ort: Upplands Väsby
Re: angående tändkablar mr2 sw20 turbo
På celica (och mr2 antar jag) är det samma fördelarlock för respektive motorgeneration så rimligtvis borde rev1-2 årsm90-93 ha en variant och 94- (gen3 motorn) en annan.
På min celica gen1 och gen3 motor skiljer fördelarlocket främst genom att han-honkontakt har bytt plats på lock-kablar. I övrigt är de rätt lika.
Men någon som är mer hemma på mr2 kanske kan ge dig mer exakt info...
På min celica gen1 och gen3 motor skiljer fördelarlocket främst genom att han-honkontakt har bytt plats på lock-kablar. I övrigt är de rätt lika.
Men någon som är mer hemma på mr2 kanske kan ge dig mer exakt info...
Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
- fredrik mkIII
- Inlägg: 473
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 14:11:40
- Bilmodell: Yaris 1.8 ts
- Årsmodell: 7
- PostOrt: Lur
- Land (Country): sverige
- Ort: Lur
Re: angående tändkablar mr2 sw20 turbo
tack för tipps. nu har jag tillräkligt med kött på benen för att våga beställa då
Fredrick Johansson
corolla ke70 nya ögonstenen
corolla ee10
Corolla ae82
+ nissan Cherry
+ suzuki cappuccino
corolla ke70 nya ögonstenen
corolla ee10
Corolla ae82
+ nissan Cherry
+ suzuki cappuccino
- fredrik mkIII
- Inlägg: 473
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 14:11:40
- Bilmodell: Yaris 1.8 ts
- Årsmodell: 7
- PostOrt: Lur
- Land (Country): sverige
- Ort: Lur
Re: angående tändkablar mr2 sw20 turbo
tjo. har fått hem grejer nu.
tändkabelsatts från rev2 92-94 passade nästan till rev1 90.
lock är nästan identiskt förutom att det är clipskontakt hattar över tändkablarna i ändarna. längden på delen som går ner till stiften var märkbart lite mindre men gick att trycka ner. tror det tätar bättre nu?? eftersom den var begåvad med dessa stifthattar så passade inte kabeln till min tändspole. men innanmätet passade prima (stift med gummitätning) så jag tog bort hatten och helt enkelt låste kabeln med eltejp.. rotor var identisk och packningen passade såklart också.
för övrigt verkar det vara originaldelar. allt är märkt med lock är märkt med denso och även rotor. kablarna stog det något annat på men de låg i toyotapåse 1300 med tullavgifter och frakt och allt. inte illa!!
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MR2-IGNI ... 518d47c80b
nu går bilen som en dröm igen. inga misständningar längre över 0,5 i ladd. perfekt nu när man precis ska ställa in bilen för vintern
tändkabelsatts från rev2 92-94 passade nästan till rev1 90.
lock är nästan identiskt förutom att det är clipskontakt hattar över tändkablarna i ändarna. längden på delen som går ner till stiften var märkbart lite mindre men gick att trycka ner. tror det tätar bättre nu?? eftersom den var begåvad med dessa stifthattar så passade inte kabeln till min tändspole. men innanmätet passade prima (stift med gummitätning) så jag tog bort hatten och helt enkelt låste kabeln med eltejp.. rotor var identisk och packningen passade såklart också.
för övrigt verkar det vara originaldelar. allt är märkt med lock är märkt med denso och även rotor. kablarna stog det något annat på men de låg i toyotapåse 1300 med tullavgifter och frakt och allt. inte illa!!
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MR2-IGNI ... 518d47c80b
nu går bilen som en dröm igen. inga misständningar längre över 0,5 i ladd. perfekt nu när man precis ska ställa in bilen för vintern
Fredrick Johansson
corolla ke70 nya ögonstenen
corolla ee10
Corolla ae82
+ nissan Cherry
+ suzuki cappuccino
corolla ke70 nya ögonstenen
corolla ee10
Corolla ae82
+ nissan Cherry
+ suzuki cappuccino