ja ha märkt att om man leker för mycke på steniga vägar så kan de skära sönder damaskerna på bilen vilket ha hänt mig i sommar. så nu innan jag monterar ihop de sista så ska jag byta dom damaskerna tänkte jag.
stod och kollade på knuten igår och blev inte klok.
plockade man bort låsringen inne i drivknuten så får man ut själva korset eller va man ska kalla de för (den delen som sitter kvar på axeln) hur får jag lös denna på smidigaste minst våldsamma sätt utan att förstöra något ?
OCH gäller samma taktik dom inre drivknutarna ?
totalt så blir de byte på 4 damasker . 2 fram 2 bak.. surt sa räven
tips och trix mottaget hjärteligt.
Damaskbyte ST205
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Inlägg: 506
- Blev medlem: mån 13 apr 2009, 12:25:56
- Bilmodell: Aygo
- Årsmodell: 2007
- PostOrt: Bankeryd
- Land (Country): Sverige
Re: Damaskbyte ST205
Ingen ? ?
-
- Sponsor
- Inlägg: 837
- Blev medlem: lör 07 mar 2009, 10:52:19
- Bilmodell: Supra mkiv 6spd US-SPEC
- Årsmodell: 97
- PostOrt: Ludvika
- Land (Country): Sverige
- Kontaktperson: Håkan
- Ort: Ludvika
Re: Damaskbyte ST205
Det går nog bara att få av den inre knuten. Man får ta av den yttre damasken åt det hållet också.
Lexus IS300. Brukis
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374