Fukt i kupen
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
- Dale
- Siteadmin
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Älvdalen
- Land (Country): Sverige
- Kontakt:
Re: Fukt i kupen
Det är rätt enkelt å byta kupefiltret och få bort illalukten med om det inte skulle gå på någon garanti/goodwill. Filtret är inte speciellt dyrt heller. När det har luktat illa i någon av mina bilar har jag bara kört på full värme/full kyla ordentligt om vart annat sen har det varit bra. Har inte behöft ta till någon annat. Prylarna är till för att brukas och det är när dom stått still under typ vintern som de har börjat lukta illa sen framåt våren när man börjar använda grejerna. Kör nu ACn lite då å då på vintern med och sen har inte det varit några problem.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
-
- Bilmodell: Avensis Touring
- Årsmodell: 0
- PostOrt: 41658
Skall kolla om de bytt filter när jag får bilen... annars blir det ett sådant och lite mer "motion" av ACn. De sa att dräneringen inte är igensatt, så det handlar nog om för lite användning.
Tack Stefan för infon om "garantin"!
Varsågod.rylle skrev:Skall kolla om de bytt filter när jag får bilen... annars blir det ett sådant och lite mer "motion" av ACn. De sa att dräneringen inte är igensatt, så det handlar nog om för lite användning.

Jag förstår att du har haft nytta av infot. Kollade de filtret ändå gratis för dig, eller får du betala en slant??
Byte av kupéfilter är iofs väldigt enkelt, så de kan mycket väl göra det av bara farten om de är på gott humör. Eller goodwill om man så vill.
-
- Bilmodell: Avensis Touring
- Årsmodell: 0
- PostOrt: 41658
Den enda goodwillen jag fick var att de dragit av slangen till höger spolarmunstycke på framrutan. Hur Toyota lyckas bli framröstade som bästa verkstad, börjar bli mer och mer en gåta för mig.
Torrboll är det som gäller!
Torrboll är det som gäller!