Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Har köpt en DTM ljuddämpare som jag ska montera på celican. Men den nuvarande ljuddämparen är fastsvetsad i avgassystemet, och närmaste koppling är förbi bakaxeln. Så nu måste jag byta böjen som går över bakaxeln för att kunna få dit DTM-dämparen. Finns det någon bit som passar direkt eller måste jag experimentera med lösa rörböjar? Har köpt en 2" från Laitis, men den böjen ser så fruktansvärt hög ut.
Det jag alltså vill veta är om det finns en rörböj som passar direkt på så jag slipper experimentera mig fram med lösa bitar.
Grejen är ju att jag måste trixa mig förbi bakaxeln. Går inte bara att ta loss befintliga dämparen och sätta på nya :/
DTMen är 2.5" in, och 2x3" utblås. Så har en stegmuff från 2" - 2.5" som jag ska koppla ihop avgassystem och ljuddämpare med. Men att ta sig förbi bakaxeln är problemet.