celica 88" camry 88" exakt likadan bottendel m.m?
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Inlägg: 377
- Blev medlem: tor 16 apr 2009, 21:21:38
- Bilmodell: Celica st 162
- Årsmodell: 88
- PostOrt: Henån
- Land (Country): sverige
celica 88" camry 88" exakt likadan bottendel m.m?
Har köpt en camry motor och växelåda även fjäderben samt drivaxlar.
Vad är passar på celica?
Själva blocket är det likadant? Ser så ut iaf men.
Toppen är helt annorlunda med enkelt kam drev avgas kammen drivs av kugg direkt på insugs kam. Varför har man ingen sån konstruktion på celican 3sge?m.m
Växelåda skall ju passa iaf
Drivaxlar? Ser ju likadant ut iaf
Bak fjäderben skall ju passa men hur är det fram?
Vattenpump ?
vevaxel vad tror ni?
vevstakar?
kolvar?
varför jag undrar är för om jag kan renovera camry bottendelen och sen bara flytta över celica toppen och då ha en fräsh maskin för turbokonventering?
Tänker om camry kolvar har lägre komp dom har en stor fördjupning I kolv toppen. har celica samma eller enbart urtag för gentler?
Mvh Johannes
Vad är passar på celica?
Själva blocket är det likadant? Ser så ut iaf men.
Toppen är helt annorlunda med enkelt kam drev avgas kammen drivs av kugg direkt på insugs kam. Varför har man ingen sån konstruktion på celican 3sge?m.m
Växelåda skall ju passa iaf
Drivaxlar? Ser ju likadant ut iaf
Bak fjäderben skall ju passa men hur är det fram?
Vattenpump ?
vevaxel vad tror ni?
vevstakar?
kolvar?
varför jag undrar är för om jag kan renovera camry bottendelen och sen bara flytta över celica toppen och då ha en fräsh maskin för turbokonventering?
Tänker om camry kolvar har lägre komp dom har en stor fördjupning I kolv toppen. har celica samma eller enbart urtag för gentler?
Mvh Johannes
-
- Inlägg: 377
- Blev medlem: tor 16 apr 2009, 21:21:38
- Bilmodell: Celica st 162
- Årsmodell: 88
- PostOrt: Henån
- Land (Country): sverige
- Cyrix
- Inlägg: 622
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Göteborg
- Land (Country): Sverige
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: celica 88" camry 88" exakt likadan bottendel m.m?
Är det en 2l(3S-FE) eller 2,2l(5S-FE) Camry motor?
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
-
- Inlägg: 377
- Blev medlem: tor 16 apr 2009, 21:21:38
- Bilmodell: Celica st 162
- Årsmodell: 88
- PostOrt: Henån
- Land (Country): sverige
Re: celica 88" camry 88" exakt likadan bottendel m.m?
3sfe allstå den äldre 2liters
-
- Inlägg: 377
- Blev medlem: tor 16 apr 2009, 21:21:38
- Bilmodell: Celica st 162
- Årsmodell: 88
- PostOrt: Henån
- Land (Country): sverige
Re: celica 88" camry 88" exakt likadan bottendel m.m?
http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/sv/Toyota_S_engine
verkar skilja i komp. med högre på camry än celica 9.8 mot 9.2
verkar skilja i komp. med högre på camry än celica 9.8 mot 9.2
- Cyrix
- Inlägg: 622
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Göteborg
- Land (Country): Sverige
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: celica 88" camry 88" exakt likadan bottendel m.m?
Blocket är i princip samma, kan var gjutningar för fästen osv som inte stämmer, sen kan det saknas hål/gängor.
Veven borde var likadan.
Stakarna tror jag är lika
Kolvarna lär inte ha ventiluttag på rätt ställe, så dom ska du nog inte köra med.
Veven borde var likadan.
Stakarna tror jag är lika
Kolvarna lär inte ha ventiluttag på rätt ställe, så dom ska du nog inte köra med.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
- Johnny Blade
- Pay User
- Inlägg: 1729
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
- Bilmodell: Crown
- Årsmodell: 1984
- PostOrt: Avesta
- Land (Country): Sverige
- Ort: Aghastadhum
- Kontakt:
Re: celica 88" camry 88" exakt likadan bottendel m.m?
Angående det där drevet mellan kammarna så funkar det inte lika bra på GE pga att kammarna sitter mycket längre isär på där.
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
-
- Inlägg: 377
- Blev medlem: tor 16 apr 2009, 21:21:38
- Bilmodell: Celica st 162
- Årsmodell: 88
- PostOrt: Henån
- Land (Country): sverige
Re: celica 88" camry 88" exakt likadan bottendel m.m?
Cyrix skrev:Blocket är i princip samma, kan var gjutningar för fästen osv som inte stämmer, sen kan det saknas hål/gängor.
Veven borde var likadan.
Stakarna tror jag är lika
Kolvarna lär inte ha ventiluttag på rätt ställe, så dom ska du nog inte köra med.
då vågar inte jag använda blocket eller kolvar. toppen kan jag kasta den funkar inte till nåt. helt annorlunda.
-
- Inlägg: 377
- Blev medlem: tor 16 apr 2009, 21:21:38
- Bilmodell: Celica st 162
- Årsmodell: 88
- PostOrt: Henån
- Land (Country): sverige
Re: celica 88" camry 88" exakt likadan bottendel m.m?
camry kolvarna har en enda stor fördjuppning. typ en liten pool i kolvtoppen så det är inte omöjligt ändå att ha dom i celican vad det nu skulle vara bra för ifs.
kanske skulle spara toppen om det är samma ventiler ?? troligen inte.
men vev stakar tror ni på. men ej block. tråkigt att bygga på det och sen upptäcka att det saknas ett viktigt fäste.
kanske skulle spara toppen om det är samma ventiler ?? troligen inte.
men vev stakar tror ni på. men ej block. tråkigt att bygga på det och sen upptäcka att det saknas ett viktigt fäste.