Hur släcka "Oil level`" lampan?

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
DSProtection
Bilmodell: Previa
Årsmodell: 1995
PostOrt: Stockholm

Hur släcka "Oil level`" lampan?

Inlägg av DSProtection »

Hejsan!

Jag har en Toyota Previa-95. Oil level lampan lyser i den fast det är rätt mängd olja i den. Kan jag släcka den på något sätt? Det finns en säkring som det står Oil level på. Kan man dra ut den? Eller stänger man av nån funktion då?

Tacksam för snabba svar.

MVH/Danne
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)

Re: Hur släcka "Oil level`" lampan?

Inlägg av PierreW »

DSProtection skrev:Hejsan!

Jag har en Toyota Previa-95. Oil level lampan lyser i den fast det är rätt mängd olja i den. Kan jag släcka den på något sätt? Det finns en säkring som det står Oil level på. Kan man dra ut den? Eller stänger man av nån funktion då?

Tacksam för snabba svar.

MVH/Danne
Är det lampan till extratanken framme under huven du menar?

Finns ju nämligen en tank där just pga av att oljan är lite meck att kolla på Previan.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
DSProtection

Inlägg av DSProtection »

PierreW skrev:
DSProtection skrev:Hejsan!

Tacksam för snabba svar.

MVH/Danne
Är det lampan till extratanken framme under huven du menar?

Finns ju nämligen en tank där just pga av att oljan är lite meck att kolla på Previan.
Hejsan! Ja, jag tror att det är den lampan. Lampan sitter precis under tempmätaren.
MVH/Danne
DSProtection

Inlägg av DSProtection »

Bumpar!

Ingen som vet hur man gör?

MVH/Danne
Användarens profilbild
Stigge
Bilmodell: Celica
Årsmodell: 1975

Inlägg av Stigge »

Har egentligen ingen aning men givaren sitter väl i oljeburken så det är väl bara att dra av kablarna och bygla emellan.
Skriv svar