Hejsan!
Jag har en Toyota Previa-95. Oil level lampan lyser i den fast det är rätt mängd olja i den. Kan jag släcka den på något sätt? Det finns en säkring som det står Oil level på. Kan man dra ut den? Eller stänger man av nån funktion då?
Tacksam för snabba svar.
MVH/Danne
Hur släcka "Oil level`" lampan?
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Bilmodell: Previa
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Stockholm
- PierreW
- Moderator
- Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
- PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Re: Hur släcka "Oil level`" lampan?
Är det lampan till extratanken framme under huven du menar?DSProtection skrev:Hejsan!
Jag har en Toyota Previa-95. Oil level lampan lyser i den fast det är rätt mängd olja i den. Kan jag släcka den på något sätt? Det finns en säkring som det står Oil level på. Kan man dra ut den? Eller stänger man av nån funktion då?
Tacksam för snabba svar.
MVH/Danne
Finns ju nämligen en tank där just pga av att oljan är lite meck att kolla på Previan.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
-
Hejsan! Ja, jag tror att det är den lampan. Lampan sitter precis under tempmätaren.PierreW skrev:Är det lampan till extratanken framme under huven du menar?DSProtection skrev:Hejsan!
Tacksam för snabba svar.
MVH/Danne
Finns ju nämligen en tank där just pga av att oljan är lite meck att kolla på Previan.
MVH/Danne
-
Bumpar!
Ingen som vet hur man gör?
MVH/Danne
Ingen som vet hur man gör?
MVH/Danne
Har egentligen ingen aning men givaren sitter väl i oljeburken så det är väl bara att dra av kablarna och bygla emellan.