shuu skrev:
Xenonljuset, vänstra halvljus är helt dött, har inte märkt något problem med det innan, märkte att det inte lös en kväll jag körde hem från jobbet.
Har försökt kolla alla säkringar men vet inte om jag har hittat alla, hittade inga trasiga iaf. Sitter väl fördelat på 5 olika ställen av någon bra anledning och jag kom aldrig riktigt underfull med vilka som var till vad...
Ok låter som lampan gått, men faktiskt inte helt ovanligt att Drivdonet går sönder heller.
Tyvärr blir det i så fall en dyr historia då dem inte går att byta, finns heller inga nya att köpa utan det är komplett strålkastare som gäller.
Är du inte mannen med 110% koll på dina fingrar och lampbytet så avråder jag dig från att ens öppna locket på strålkastaren.
Projektorn och lampfästet är en tragiskt dålig konstruktion som går sönder alldeles för lätt.
Ibland har de räckt att man varit lite hårdhänt vid demontering av kontakten från Xenonlampan för att den ska gå sönder.
Går de sönder står du där med skägget i brevlådan och får köpa en ny strålkastare, en beg är inte lönnt att satsa på då dem kan vara ännu sämre.
Reflektorerna i projektorn är tyvärr förbrukningsvara och mattas med tiden ner så ljuset blir svagt och bilen går inte genom besiktning utan anmärkning och ombes.
Åk till en auktoriserad Toyota verkstad, förhoppningsvis så har dom koll på de jag skrev här ovan om kvalitén på lamphållaren.
Tar dom 100kr för bytet plus lampa så är de värt de.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?