Hej på er, hoppas jag skriver detta på rätt del, annars får ni flytta tråden till rätt ställe!
Försöker hjälpa mitt ex med hennes bil, Avensis Verso 2,0-04. Den verkar läcka in vatten någonstans ifrån, när det har regnat mycket har hon märkt att det samlas vatten på golvmattan vid förarplatsen. Även velor golvmattan är dygn sur, antingen har det runnit över från plast mattan eller så kommer det från någon annan stans?! Då jag själv inte kan något om Toyota så uppskattar jag tips på var jag ska titta. Kan det vara någon dräneringsrör som satt igen sig?! Finns det några standardfel som orsakar detta?
Tack på förhand.
Blöt golvmatta Avensis Verso-04
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Bilmodell: Yaris Verso -04, Yaris -13
- Årsmodell: 2013
Re: Blöt golvmatta Avensis Verso-04
Vindruta? Dörrlist? Kan komma från alla möjliga konstiga ställen. Enklast är att spola vatten, gärna med högtryck och helt enkelt försöka lokalisera på så sätt var det kommer ifrån.
---------------------------
Toyota Mek
Toyota Mek
Re: Blöt golvmatta Avensis Verso-04
PartyBoy skrev:Vindruta? Dörrlist? Kan komma från alla möjliga konstiga ställen. Enklast är att spola vatten, gärna med högtryck och helt enkelt försöka lokalisera på så sätt var det kommer ifrån.
Att jag inte tänkt på det själv?! Tack för tipset, ska testa det! Jag funderade mest om det kan vara "standard" fel eller nåt allmänt känt!