Kontakt på strålkastare

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
MartinB
Bilmodell: Toyota Yaris
Årsmodell: 2001
PostOrt: Sollentuna

Kontakt på strålkastare

Inlägg av MartinB »

Ska byta ena strålkastaren på min Yaris -01. Har köpt en strålkastare av märket Valeo via mekonomen. Enligt alla listor, och ävn enligt mekonomens personal ska det vara rätt modell jag fått.
Men kontakten (elanslutningen) är olika på den gamla lampan och den nya. Den gamla kontakten har tre stift i en triangl medan de på den nya lampan sitter på rad.
Nån om råkat ut för detta? Hur ser det ut på andra fabrikat? Har jag misförstått något?
Bilagor
Kontakt.jpg
Kontakt.jpg (43 KiB) Visad 1498 gånger
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)

Re: Kontakt på strålkastare

Inlägg av PierreW »

MartinB skrev:Ska byta ena strålkastaren på min Yaris -01. Har köpt en strålkastare av märket Valeo via mekonomen. Enligt alla listor, och ävn enligt mekonomens personal ska det vara rätt modell jag fått.
Men kontakten (elanslutningen) är olika på den gamla lampan och den nya. Den gamla kontakten har tre stift i en triangl medan de på den nya lampan sitter på rad.
Nån om råkat ut för detta? Hur ser det ut på andra fabrikat? Har jag misförstått något?

Antingen har du en Japantillverkad och har fått en strålkastare till en Fransktillverkad eller tvärtom.

Kolla chassienr, JT börjar Japanbilarna på.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
MartinB
Bilmodell: Toyota Yaris
Årsmodell: 2001
PostOrt: Sollentuna

Inlägg av MartinB »

JTDKW1 börjar det på.
Användarens profilbild
MagnusS
Bilmodell: AW11
Årsmodell: 1985
PostOrt: Nybro
Land (Country): Sverige
Kontakt:

Inlägg av MagnusS »

Din nedre bild ser ut att vara på höjdjusteringsmotorn?

Flyttar du inte över den till den nya strålkastaren?

Eller ser jag helt fel?
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Skriv svar