Jag upplever att min Avensis (bensin) tar lång tid att bli varm. Trodde termostaten hade hängt sig i öppet läge men den såg bra ut när jag tog ner den och testade.
Jag har precis tagit över bilen så egentligen vet jag inte men jag trodde att tempgivaren skulle gå högre, så här ser den ut vid körning på motorväg.
Går den lite kallt som jag tror eller ser det likadant ut på era bilar?
Avensis tar lång tid att bli varm.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Bilmodell: Avensis
- Årsmodell: 2002
- PostOrt: 41461
Avensis tar lång tid att bli varm.
- Bilagor
-
- 2013-09-20 08.52.24.jpg (96 KiB) Visad 2392 gånger
-
- Bilmodell: Toyota Auris TS
- Årsmodell: 2013
- PostOrt: Norberg
- Land (Country): Sweden
Re: Avensis tar lång tid att bli varm.
Hej!
har inte så bra koll på Toyota då jag just köpt en(well hämtar ut den i morgon)!
Men normalt så brukar den peka på mitten av skalan på bilarna,kan du kolla om du har högt HC värde så kommer den inte upp i rätt temp!
och då är det säkerligen termostaten!
//Stefan.
har inte så bra koll på Toyota då jag just köpt en(well hämtar ut den i morgon)!
Men normalt så brukar den peka på mitten av skalan på bilarna,kan du kolla om du har högt HC värde så kommer den inte upp i rätt temp!
och då är det säkerligen termostaten!
//Stefan.
-
- Bilmodell: avensis
- Årsmodell: 1
- PostOrt: Öjebyn
Värmemätaren går upp exakt så på min avensis 01.jag tror att om det skulle vara fel på termostaten så skulle värmemätaren inte hålla samma temperatur utan variera något .för övrigt tar min avensis lång tid att bli varm
-
- Bilmodell: Avensis
- Årsmodell: 2002
- PostOrt: 41461
Problemet löst. Termostaten är ok, det är mätarnålen som går trögt. Avhjälps genom att slå på instrumentbrädan... Det var nog det sista jag hade gissat på men det är tydligen ett känt fel på avensis.