Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Glenn skrev:Har du testat att mäta spänningsfallet mellan minuspol och lämplig metallren punkt på motorn ? ..eller mellan pluspolen och startmotorn ?
Dock låter det rent spontant som att batteriet är ledset, tyvärr har man ju sällan utrustning hemma för att belastningsprova batterier, men man kan ju testa att skifta med en annan bil (bara tillfälligt, då behöver inte ens storleken stämma)
Ett första steg kan iofs vara att ansluta startkablar och se vad som händer..
Hej byt batteri och kollat alla kablar! Plus byte kontaktbläckem i startmotorn!
Forfarande spänningsfall!
Mer tips! Kan det vara den gråa boxen som tillhör startmotorn som sitter framför?
byte batteri och startmotor! Forfarande samma fel! Jord punkter har jag 2 stycken från motorn som ser bra ut! Vad finns det för mer som kan göra så man frå spänningsfall! Kan tändningslåset var glapp eller något relä som spökar? Tacksam för mer tips!
För att utesluta reläer och tändningslås så kan du ju dra en kabel direkt från manöversignalen till reläet på startmotorn till en switch elelr nåt och sen plus.
Vet att gamla oplar och DAF-volvos ofta hade tändlåsproblem som kunde ge lite udda fenomen, men aldrig hröt om det i nån toyota.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Glenn skrev:För att utesluta reläer och tändningslås så kan du ju dra en kabel direkt från manöversignalen till reläet på startmotorn till en switch elelr nåt och sen plus.
Vet att gamla oplar och DAF-volvos ofta hade tändlåsproblem som kunde ge lite udda fenomen, men aldrig hröt om det i nån toyota.
Ok! Manöversignalen från boxen? Kanske kan fungera!