Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Denna på intercoolern menar jag. Nån som vet? eller är det bara att plugga? eller går den till nåt annat?
Och sen är det nån som var detta röret ska gå nånstans sen? Det som är lite böjt. Vad jag har hittat så kommer det en vacuumslang från turbotrycks sensorn in underifrån. (den som öppnar wastegate klockan när maxtryck är uppnåt)
Den på intercooler går till en ventil som släpper in mer luft i insuget när du slår på ac:n. Har du en anslutning över på insuget i samma storlek?
Den andra är luft till tomgångsmotorn och den går in i luftslangen mellan luftfiltret och turbon.
Pipedreams skrev:Den på intercooler går till en ventil som släpper in mer luft i insuget när du slår på ac:n. Har du en anslutning över på insuget i samma storlek?
Den andra är luft till tomgångsmotorn och den går in i luftslangen mellan luftfiltret och turbon.
Tackar för svar.
Där är en anslutning på höger sida på insuget (höger om gasspjället) som pekar åt höger (höger sett stående framifrån bilen)
Ska jag koppla in den där? Där är ingen AC på bilen så borde den inte bara gå att plugga? eller är det bättre att den går in i insugsröret?