Vacuum till st205

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
kribbe
Pay User
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1993
PostOrt: hanaskog
Land (Country): Sverige

Vacuum till st205

Inlägg av kribbe »

Jag har lite problem med att hitta schema eller bild på var vacuumslangen som sitter bakom intercoolern ska gå.

Nån som vet :)
kribbe
Pay User

Re: Vacuum till st205

Inlägg av kribbe »

Denna på intercoolern menar jag. Nån som vet? eller är det bara att plugga? eller går den till nåt annat?

Bild

Och sen är det nån som var detta röret ska gå nånstans sen? Det som är lite böjt. Vad jag har hittat så kommer det en vacuumslang från turbotrycks sensorn in underifrån. (den som öppnar wastegate klockan när maxtryck är uppnåt)

Bild
Pipedreams
Sponsor
Bilmodell: Supra mkiv 6spd US-SPEC
Årsmodell: 97
PostOrt: Ludvika
Företagsnamn: Pipedreams
Kontaktperson: Håkan

Inlägg av Pipedreams »

Den på intercooler går till en ventil som släpper in mer luft i insuget när du slår på ac:n. Har du en anslutning över på insuget i samma storlek?
Den andra är luft till tomgångsmotorn och den går in i luftslangen mellan luftfiltret och turbon.
Lexus IS300. Brukis
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374
kribbe
Pay User

Inlägg av kribbe »

Pipedreams skrev:Den på intercooler går till en ventil som släpper in mer luft i insuget när du slår på ac:n. Har du en anslutning över på insuget i samma storlek?
Den andra är luft till tomgångsmotorn och den går in i luftslangen mellan luftfiltret och turbon.
Tackar för svar.
Där är en anslutning på höger sida på insuget (höger om gasspjället) som pekar åt höger (höger sett stående framifrån bilen)
Ska jag koppla in den där? Där är ingen AC på bilen så borde den inte bara gå att plugga? eller är det bättre att den går in i insugsröret?
Pipedreams
Sponsor
Bilmodell: Supra mkiv 6spd US-SPEC
Årsmodell: 97
PostOrt: Ludvika
Företagsnamn: Pipedreams
Kontaktperson: Håkan

Inlägg av Pipedreams »

Plugga båda isf.
Lexus IS300. Brukis