Minns att jag missade 222222-ögonblicket med några kilometer, det var lite surt
Nu är f.ö avgassystemet RIKTIGT trasigt, och inte helt oväntat går bilen ännu bättre, det är nästan märkligt för det blir
en riktig jäkla effektkick vid ungefär 5800rpm och den drar vildsint upp till rödmarkering, känslan är att den vill bra mycket högre.
Med helt avgassystem fanns ju den vanliga "kicken" vid tja vad är det ? 4800rpm ? från ACIS-systemet,men sen drog den i princip
linjärt upp till rödmarkeringen, nu kommer först acis-kicken, och sen ytterligare en vid 5800rpm, wtf ?
Och det är en rejäl knuff, om den ska finnas där men inte fanns innan, eller tillkom pga avgashålet vet jag inte, men det känsn som kanske
15hk extra som trycker på plötsligt, bilen går helt enkelt riktigt bra, och jag tror att om jag kört dne första gången utan att veta effekten skulle
jag ha gissat på över 175, snarare precis under 200. (med det inte sagt att den har det, min G-mätare påstår att bilen har 174hk i dagsläget, fan vet.)
gen3 av 3S-GE är en av mina absoluta favoritsugmotorer, så jäkla trevlig effekt och momentkurva, och så hyfsad hög rödmarkering också.
Nya avgassystem är tämligen dyra, men jag funderar på att kapa bort flexröret och meckla dit ett löst flexrör, antingen svetsa eller dra dit med klämmor..
nån som vet vad det är för dimension på originalröret ? 2" ? 1.75" ?
Just nu: Celica GT-Four ST205 (
Black sin) , Celica GT ST202 (kvick
silver), Tesla model 3 LR DM (
Smalltop),Pontiac
Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (
Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (
silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se