Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Bempa skrev: ↑mån 15 maj 2017, 08:27:35
Bra jobb och helrätt projekt! Ser ut att bli bra puts
Tack så mycket, mycket städande och putsande blir det om man är "originalnörd"! Det är lite spännande att göra iordning en relativt ovanlig bil, inte bara att beställa det man behöver på närmsta verkstad. Men skönt med webben!
Toyotor i ägo: XA20 (2004), E120 (2002), XP10 (2004)
Andra fordon i ägo: Crescent 1189, Piet Hein Sloep 620
Fyra nya däck beställda, efter mycket klurande! Reservhjulet och bakhjulen var originalmonterade, alltså 20 år gamla. Det blev Dunlop Sport Bluresponse 82H (185/60R14) från bythjul! Känns som ett rimligt däck för bilen!
IMG_2155.JPG (37.62 KiB) Visad 3078 gånger
Senast redigerad av Overboost den mån 29 maj 2017, 02:12:40, redigerad totalt 2 gång.
Toyotor i ägo: XA20 (2004), E120 (2002), XP10 (2004)
Andra fordon i ägo: Crescent 1189, Piet Hein Sloep 620
Defusern som placeras bakom förarstolarna har ett "täcke" som monteras över baksätet! (Så bilen ser tvåsitsig ut?!) Den har massa elak kardborrband på sig som river upp bagagerumsmattan när man förvarar den där!
Det ska lösas genom att bygga en hållare därbak med gummicord och ett rött plasthandtag jag har fått tag i! Det satt förövrigt en hållare på vår z4:a, därav iden! Då kan bagagerumsmattan hållas fin i framtiden och defusern riskeras inte att skadad!
Observara att det går att montera ett litet aktivt baselement/SUB framför tvärstagen och bakom ryggstödet till baksätet. Jag letar föbrilt efter ett med rätt mått, känner mig för gammal för att bygga en!
IMG_2154.JPG (832.25 KiB) Visad 3078 gånger
Senast redigerad av Overboost den mån 29 maj 2017, 02:13:59, redigerad totalt 2 gång.
Toyotor i ägo: XA20 (2004), E120 (2002), XP10 (2004)
Andra fordon i ägo: Crescent 1189, Piet Hein Sloep 620
Fnys skrev: ↑mån 15 maj 2017, 16:26:54
Ser väldigt fin ut, utvändigt och invändigt!
Är mätarna original? Sportiga
Tackar, den börjar bli fin!
Det är lite roligt att under 90-talet var det inte svårt att göra en instrumentpanel lite sportig. Man tog en instrumentbräda från en ganska tråkig Tercel och gav den vita mätare och vips så hade man en sexig bräda till en sportig cab!! De är original!!!
Toyotor i ägo: XA20 (2004), E120 (2002), XP10 (2004)
Andra fordon i ägo: Crescent 1189, Piet Hein Sloep 620
Overboost skrev: ↑mån 15 maj 2017, 16:30:43
Nu ses bagagerummet över, beställt nya clips som håller fast inredningen. Mattan damsugas och trimmas nu!
IMG_2148.JPG
IMG_2150.JPG
IMG_2152.JPG
IMG_2153.JPG
Smart med trimmern, att man aldrig tänkt på det. Har stört mig nå kopiöst på "luddet" som blir efter man tvättat och dammsugit mattor. Nu har du löst det problemet åt mig
Benny Gustavson
AE92 4age 20vmotorrenovering pågår KE70 4age 16vIn progress ADT251 2ad-fhvFamiljeräser ACM20 1az-feFamiljeräser GXE10 1g-fejaha, ännu ett projekt InstagramBenny_Gustavson
Angående avdragaren, Jag har inte testat den själv, men har läst att den ska vara bra, tänkte beställa en nästa gång jag beställer från verktygsboden då den är ganska billig, just för det kan vara ett helvete att få loss armarna ibland
Man kan använda en "noppabort" modell jättestor också för att få bort luddet, men dom verkar inte riktigt gilla den grova strukturen i den typen av mattor, trimmer kanske är bättre
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.