Är det kylaren som är kaputt eller annat?
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
- fredrik mkIII
- Bilmodell: Yaris 1.8 ts
- Årsmodell: 7
- PostOrt: Lur
- Land (Country): sverige
Re: Är det kylaren som är kaputt eller annat?
eller så är det fel på själva sensorn.. dessa knacksensorer måste ju sitta med rätt moment så lossa inte om du inte vet momentet.. den sitter antagligen under insuget på motorn. kontakten borde ju vara istucken då det fungerar när du kör lugnt. känn på den iaf och sträck lite i kablar för att se om det är avbrott till den..
Fredrick Johansson
corolla ke70 nya ögonstenen
corolla ee10
Corolla ae82
+ nissan Cherry
+ suzuki cappuccino
corolla ee10
Corolla ae82
+ nissan Cherry
+ suzuki cappuccino
fredrik mkIII skrev:eller så är det fel på själva sensorn.. dessa knacksensorer måste ju sitta med rätt moment så lossa inte om du inte vet momentet.. den sitter antagligen under insuget på motorn. kontakten borde ju vara istucken då det fungerar när du kör lugnt. känn på den iaf och sträck lite i kablar för att se om det är avbrott till den..
Jag var ute och tog en titt, men jag blev verkligen inte klokare. Jag har ingen aning om vad jag ska titta efter eller var.
Som jag skrivit innan så är jag en supernybörjare.
Att ha bytt kylare, termostat, olja och oljefilter är en stor grej. Och att felsökt bilen och kommit fram till att termokontakten är pajj och dessutom kört diagnostik är jag stolt över.
Så, jag får väl se mig själv som besegrad den här gången.
Det enda jag kan göra är att ta bilder på motorn och posta, men det vet jag inte om det gör någon skillnad.
Än en gång, tack för all hjälp.
- fredrik mkIII
- Bilmodell: Yaris 1.8 ts
- Årsmodell: 7
- PostOrt: Lur
- Land (Country): sverige
har inte varit med om något annat än att knackgivaren suttit under insuget. altså de 4 rören som går till toppen. den sitter inte på toppen utan på blocket.
och du kan känna dig stolt
och du kan känna dig stolt

Fredrick Johansson
corolla ee10
Corolla ae82
+ nissan Cherry
+ suzuki cappuccino
corolla ee10
Corolla ae82
+ nissan Cherry