Gummi mot avgassystemet?
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Bilmodell: Auris 1,2T
- Årsmodell: 2017
- PostOrt: Karlstad
Gummi mot avgassystemet?
Hej. Är det "farligt" eller bara dumt att klämma fast en rejäl bit av en gummiupphängning, direkt mot avgassystemet för att få tyst på oljudet som hörs vid start och ojämnheter i vägen? Det är mitt under bilen strax efter katalysatorn det sitter. Kan gummit börja brinna t.ex?
- Neblade
- Ordförande
- Bilmodell: Celica GT
- Årsmodell: 1974
- PostOrt: Linköping
- Land (Country): Sweden
Re: Gummi mot avgassystemet?
Om du klämmer fast gummi mellan avgassystemet och karossen kommer du nog få in vibrationer från avgassystemet in i kupén. Så det blir nog knappast bättre.
Vad är orsaken till att det slår emot? Dags att byta övriga upphängningar? Eller är det egenbyggt avgassystem som ligger för nära?
Vad är orsaken till att det slår emot? Dags att byta övriga upphängningar? Eller är det egenbyggt avgassystem som ligger för nära?
Mattias Johansson
Skicka PM,
Ordförande för Toyota Club Sweden
Toyota Avensis -08
Toyota Corolla -05
Toyota Corolla -98
Toyota MR2 GT-S/Turbo -94
Toyota Celica GT -74 Evighetsprojektet
1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
Skicka PM,
Ordförande för Toyota Club Sweden
Toyota Avensis -08
Toyota Corolla -05
Toyota Corolla -98
Toyota MR2 GT-S/Turbo -94
Toyota Celica GT -74 Evighetsprojektet
1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
-
- Bilmodell: Auris 1,2T
- Årsmodell: 2017
- PostOrt: Karlstad
Re: Gummi mot avgassystemet?
Äh, nu har jag varit på macken och hissat upp skrället igen. Jag satte en stor slangklämma över rubbet , då jag insåg att det var själva hållarna på systemet som släppt. Tog bort gummit också , så funkar det väl ett tag till.. Tack.