Nyckelbroblem

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
KCorolla
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 97

Nyckelbroblem

Inlägg av KCorolla »

Jag har en Corolla -97. En av mina nycklar pajade. Så jag lämnade in den på Toyotaverkstad i Gävle för att programmera om den. Men det gick inte för att det var huvudnyckel som hade gått sönder. Så nu har jag bara en nyckel, som jag hoppas håller i evigheter.
Nu söker jag kontakt med Robbo_w som har haft liknande problem, men lyckats lösa problemet. :wave:
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Kontakt:

Re: Nyckelbroblem

Inlägg av Dale »

Skulle tro att han inte är inne så ofta för kollar man på http://www.toyotaclubsweden.com/memberl ... ile&u=2270 ser man när han var inne i forumet sist. Testa å ställ frågan i hans tråd på http://www.toyotaclubsweden.com/viewtop ... =10&t=4394 eller skicka ett PM/e-mail till honom ist så får han reda på att någon vill honom snabbare om inte han är inne på forumet så ofta.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Användarens profilbild
fredrik mkIII
Bilmodell: Yaris 1.8 ts
Årsmodell: 7
PostOrt: Lur
Land (Country): sverige

Inlägg av fredrik mkIII »

en möjlighet är ju att montera loss sensor ringen och tejpa fast nyckeln inne i den. göm hela paketet bakom kåpan innanför nyckeln. köp nya reservnycklar som inte kostar många kronor och passar i tändlåset. woila. ett mindre stöldsäkert nyckelsystem ;) och du kan fortsätta tappa bort några nycklar till..

mvh fredrick
Fredrick Johansson

corolla ke70 nya ögonstenen
corolla ee10
Corolla ae82
+ nissan Cherry
+ suzuki cappuccino
Pottosson
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2011

Inlägg av Pottosson »

måste bara fråga hur har den gamla nyckelen gått sönder..*?? gått av eller tappat koden eller vadå...??
fins ju ett bra knep om den gått sönder mekanisik.. (gått av eller går o vrida)
KCorolla
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 97

Inlägg av KCorolla »

Hej Pottosson!
Chipet i huvudnyckel pajade. Att starta med den var det samma som att tjyvkoppla.
Men nu är allt fixat :D !
Jag skickade iväg ECU-boxen och två nycklar till England. 10 dagar senare hade jag alltihop tillbaka. Kostand 130 pund+kostnad för nyckeln. Bra mycket billigare än 14.000:- som Toyota i Gävle ville ha.
Så har någon samma problem som jag så hjälper jag gärna till med kontakten i England.
Skicka ett mail till kent.pettersson5@comhem.se
Skriv svar