Svårt att få i backen MR2 -91

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
tonfisken
Inlägg: 50
Blev medlem: tis 04 aug 2009, 13:06:31
Bilmodell: MR2 2.0 L Turbo
Årsmodell: 1991
PostOrt: 43264
Land (Country): Sverige

Re: Svårt att få i backen MR2 -91

Inlägg av tonfisken »

Tobbera skrev:Detta är ett vanligt fenomen öht.

Något jag lärt mig är att lägga i backen innan bilen har stannat helt. Ja, det låter som misshandel, men rullar bilen bara lite-lite-lite framåt så brukar backen hoppa i utan problem. Bra när man fickparkerar.

Ett annat trix är att, när spaken kommer halvvägs i och fastnar, släpp upp lite-lite-lite på kopplingen så att kugghjulen får göra sig lite, samtidigt som du med lagom kraft "drar" i växeln.

Som en parantes tycker jag att MR2-lådorna är ömtåliga som porslin. Min förra pajjade och jag bytade mot en som gått 16000 mil. Nu är syncen kass på tvåan redan. Min Honda CRX som har levt ett MYCKET hårt liv i sina 220000 mil har inga sådana tendenser.
Min låda har precis gått 16000 mil... Äh men det är bara att köra tills det rasar eller hoppas på det bästa.

Nej men alla knep är ju intressanta för detta "problem" med backen. Man kan ju alltid prova :)
MR2 Turbo -91
Skriv svar