Här skriver vi om våra bilar, vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen, endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Nu har jag äntligen bytt den där tanken.Då passade jag även på att sätta dit nya stötdämpare.Dom var till en KE26 men gick dit ändå(fick ändra lite på nedre ringen/fästet).
Nu har jag även rivit motorn för att kolla efter ett underligt skrammel(vid varm motor).
jag tänkte att det kunde vara kamkedjan eller spännaren som var slapp/slut.jag hittade inga konstigheter där. Hmm! Bytte iaf ut kedja spännare dämpare och drev mot ett kit som satt i min 3Ymotor som jag hade stående.Jag tog även bort oljepumpen och mätte upp den, inga konstigheter.
Jaja, jag får väl skruva ihop motorn och se om det blev nån skillnad.
Förresten så såg det inte så kul ut i tråget.
Det kan vara från kedjespännaren eller dämparen, dom är i bakelit.
Nu har jag börjat med lite kosmetisk underhåll.
jag har slipat och blästrat alla fula fläckar.
På håll kommer man inte se att dom understa centimetrarna av dörren är bättrade.
Skärmkanterna likaså.
Här ser man lite hur det såg ut innan.
Denna bild är ju ca 2 år gammal,så rosten hade fått lite bättre tag efter det.
Tydligen så finns det olika modeller av ventilkåpor till 3T-C,den svarta har mycket tjockare "fläns" och lite annan utformning av materialet runt gängorna upptill.
Jag har bara startat motorn.skramlet som var hördes bara när den var varm.Vi får se/höra vid ett senare skede.
Nu fick jag för mig att snygga till undersidan av huven också, den såg inge vidare ut där innan.
Nederkanten av framskärmen var ett stort hål innan, nu är den hel igen.
Eftersom det är omöjligt att få tag på U-bultar i rätt dimension så fick jag göra 4st själv.Mellanlägget på bilden är bara för test,nu ska jag fixa några bättre.2" blir nog bra.