Här skriver vi om våra bilar, vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen, endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Bra uppmärksammat där.
Jag är inte helt säker på vad det är för ratt,jag hade den liggande.
Den passade iaf mycket bättre än originalratten (mittenplutten är överflyttad).
Det är iaf en Toyotaratt.Jag kan inte påminna mig att jag har plockat bort nån ratt från någon bil jag haft.Kanske Corona RT104.
Det verkar iaf vara samma i denna TE51,någon sådan har jag aldrig haft.(KE50rattarna verkar se ut som KE36'ans). http://www.garaget.org/?car=66899
I fredags så började det ryka märkligt bakom bilen på vägen hem från jobbet.Väl framme märkte jag att det rykte mer under huven.
Anledningen var 2st trasiga kylarslangar (undre grova och den lilla korta vid vattenpumpen).
Ojojoj BHG!: tänkte jag då.
Jag bytte slangar och hällde i vatten.Efter några kontrollturer så visar tempen normalt och det blir inget tryck i systemet.
Skumt.Hur stor är risken att man skjuter två stycken slangar samtidigt egentligen?
Nja, jag traskade lugnt i kanske 50-60km/h.
Jag sköt ju en slang på 3T-C i Carinan för inte så länge sedan också.Om det berodde på BHG eller om jag fick det pga det vet jag inte.I det fallet körde jag alldeles för länge innan jag upptäckte det.
Det borde ju vara åtminstone 32 års garanti på kylarslangar tycker jag.